Wij willen in april 2011 de rondreis Java/Bali gaan maken incl.strandverlenging via KRAS.Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik heb dit jaar op eigen gelegenheid een Bali/ Java rondreis gemaakt. Was super.

Heb een aantal georganiseerde rondreizen gemaakt, maar mis bij dat soort reizen toch de vrijheid en bovendien is het programma vaak te druk. Iets wat mijn voorganger ook aangeeft.

In Indonesie is het veilig om zonder groep te reizen. Bovendien is het erg makkelijk om een taxi met chauffeur voor een dag of langer te regelen, tegen weinig geld. Inclusief brandstof is dit rond de 35 euro.

In de periode april is het al erg warm, of heet eigenlijk op de eilanden. Echt op het strand hangen is er door de hitte niet bij. Je wordt levend gegrilld. Hou er rekening mee dat je ook nog een staartje van het regenseizoen zal meepakken. Elke dag regen dus, maar dit stopt meestal na een uurtje.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog even een tip, voor de dagen die je vrij kan besteden aan zee: duiken rond Bali is echt schitterend. Een aanrader! Je kunt, als je dit wil doen, het beste er voor zorgen dat je in Nederland al je brevet hebt gehaald. Dan kun je daar optimaal genieten.

Verder is het leuk om op het minder toeristische Java gewoon eens zonder de groep een schooltje binnen te stappen. je wordt warm onthaald. Zeker sla ze in de regio niet zoveel toeristen gewend zijn. neem vanuit Nederland een partijtje balpennen of zo mee.

verder hoort bij Indonesie natuurlijk dat je een dagje op de motor er op uit trekt. Motor kun je huren voor rond de 8 euro per dag. In principe heb je een motorrijbewijs nodig. Deze kan je kopen op het politiebureau voor rond de 25 euro. Enige wat gecheckt wordt is of je 18 jaar of ouder bent.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wij hebben ook een Java-Bali reis gemaakt met verlenging. Niet via Kras, maar via OAD. Maar de route en hotels zijn nagenoeg hetzelfde, dus je ziet ook ongeveer hetzelfde.
Het is een absolute aanrader! Het is een druk programma, dus de strandverlenging is ook zeer welkom.
Tip: neem je hotelzeepjes mee, want de kinderen daar zijn er dol op!
bamibal