Is het mogenlijk om een reis om de wereld te maken in 80 dagen? Zo ja is dat wel eens gebeurt vroeger? Zonder vliegtuigen.

Na aanleiding van het boek van jules verne

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Dat is prima mogelijk. Hier een paar mensen die de reis hebben gemaakt:

1889 - Nellie Bly, in 72 dagen
1903 – James Willis Sayre in 55
1988 - Michael Palin (van Monty Python) in 79 dagen

Toegevoegd na 2 minuten:
Allemaal zonder vliegtuigen uiteraard. Nellie Bly deed het 16 jaar na publicatie van het boek, dus die kan slechts gebruik gemaakt hebben van de technologie uit het boek. James Willis Sayre zal ook niet veel beter af geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Reisboeken schrijver Peter Moore heeft ooit de helft van de reis volbracht.
Voor zijn boek: The wrong way home is hij van Londen naar Sydney gegaan, zonder gebruik van een vliegtuig.
(erg vermakelijk boek)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van Londen naar Sydney is niet helemaal rond de wereld natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh wacht, dat zei je zelf ook al XD Weer te vlug gelezen :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Wat al niet mogelijk is. Als je een warme jas aantrekt en een rondje om de Noordpool loopt, ben je nog geen 5 minuten onderweg. Dat viel me op aan Verne: Fogg blijft op het noordelijk halfrond. Niks de wereld rond, alleen maar alle tijdszones doorkruisen. Dus, Verne's idee volgend, hoe dichter je bij een pool blijft, hoe korter je reis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij ging niet rond de evenaar nee, dus theoretisch had de reis wel langer kunnen zijn. Maar als je het via de evenaar doet, zit je het grootste deel op de boot en dan is er ook geen kunst meer aan. Fogg heeft in het boek toch behoorlijk wat land moeten doorkruisen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou een saai boek geworden zijn, ja. Maar reizen via India, Indonesië, Australië en Mexico zou eerlijker - en minstens zo spannend - zijn geweest. Anyway, uitgaande van Verne's ruime interpretatie van 'de wereld rond' is de vraag eigenlijk onbeantwoordbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scherp opgemerkt martin. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is gesteld naar aanleiding van het boek, ik neem aan dat de vraag dan ook is of iemand de reis van het boek ooit eens gemaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan hij de vraag beter in de categorie boeken plaatsen dan reizen.