Weet iemand uit ervaring of de standaard handbagage koffer bij Ryanair verplicht is?

Ik ben van plan om met Ryanair naar Fez in Marokko te vliegen nu zie ik op het boekingsformulier de goedgekeurde Samsonite staan als toegestane handbagage. Is dat nu verplicht of is dat de maximale afmeting voor 1 stuk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby's) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).
Die Samsonite is gewoon reclame. Je kunt ieder soort handbagage meenemen, als het maar voldoet aan de boven vermelde regels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je vraag is niet heel helder.

Je hoeft niet per se een Samsonite koffer te hebben. Het gaat om de afmetingen. Voordat je het vliegtuig van Ryan Air ingaat wordt eerst gecheckt of je handbagage koffer niet te groot is. Als dat de enige koffer is die je gebruikt, moet je er wel heel zeker van zijn dat die binnen de marges valt, anders moet je hem achterlaten of betalen voor je koffer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je elk type handbagae mag meenemen, zolang het niet groter is dan de gestelde maximum afmeting. De Samsonite koffer is reclame & een manier om geld te verdienen (Ik geloof dat RA de koffer ook te koop aanbiedt op sommige luchthavens)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je handbagage moet in een bak passen. Die staat voor het inchecken klaar. Op het plaatje staat een voorbeeld koffertje! maar je mag gewoon je eigen koffertje als hij mar niet groter is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet verplicht. Let wel op dat alles wat je op de luchthaven koopt na het inchecken in je koffer of tas moet. En nee ze doen daar niet makkelijk over. En ja er word gecontroleerd.