Weet er iemand leuke cruise vakantie's?

Ik wil op een cruise vakantie en vertrekken vanuit Nederland.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Vanuit Nederland kun je in ieder geval een leuke mini-cruise maken naar Hull of Newcastle.

Daarnaast zijn er volgens mij niet veel cruiseschepen die vanuit Nederland vertrekken, puur omdat Nederland nu eenmaal niet een land is waar je leuk met een cruiseschip langs kunt varen. Het ontbreekt voornamelijk aan lange perioden met heel mooi weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

met de pakketboot naar Bergen (e hurtigruten)

cruise via Noorwegen Orkneys naar Ijsland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op onderstaande links staan veel mogelijkheden van cruises die je kunt maken vanuit Nederland.
De meesten varen af naar de middellandse zee, Noorwegen of de Oostzee.
Er zit zelfs al een overzicht met vertrekdata bij...dat is om het nog leuker te maken en moeilijker te weerhouden om te boeken denk ik...haha
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag net een tip over met een pakketboot naar Bergen, Noorwegen. Die boot ken ik niet. Je had volgens mij de Burger Line of zoiets. Die ging van Amsterdam of Rotterdam naar Bergen. Ik weet niet of dat nog bestaat. Anders ga met de trein naar b.v. Hirtshals, Denemarken. Dan ga je met de boot naar Kristiansand, Noorwegen. Neem dan de trein naar Stavanger. Neem dan de boot naar Bergen via Haugesund. In Bergen kom je aan in de haven bij de oude stad (Bryggen). Vervolgens ga je b.v. met de taxi naar de andere haven, de Hurtigruten-Kai. Stap dan op de Hurtigruten-boot. Die vaart naar Kirkenes via o.m. de Geirangerfjord, Trondheim, de Lofoten/Vesteralen eilanden, Tromso, Hammerfest, om de Noordkaap, enz. Die doet onderweg veel havens aan om te laden en te lossen. Passagiers kunnen dan even een beetje wandelen. Vanuit de boot worden ook busexcursies georganiseerd. Juni en juli zijn de beste maanden, omdat het dan in de nacht niet donker wordt. Het is dan ook vaak lekker weer.
Een andere mogelijkheid om in Bergen te komen is volledig met de trein naar Bergen via Kopenhagen, Malmö naar Göteborg. Dan door met de trein naar Oslo. Dan door naar Bergen.
Ga je met de trein, dan neem je een Interrail kaart. Misschien goedkoper dan een retourtje. Je moet wel op internet kijken welke Interrail kaart je neemt. Je krijgt ook korting op bepaalde boten en bussen.
Nog een andere mogelijkheid is om met de bussen van Eurolines via via naar Bergen te reizen. De bootovertochten zijn daar ook bij inbegrepen.
Per vliegtuig zijn er uiteraard ook mogelijkheden. Het kan zijn, dat b.v. vanuit Duitsland goedkopere mogelijkheden zijn dan vanaf Schiphol.