Kan...ik heb dit zelf getest en er een foto van gemaakt (zie link). Check die snelheid...
De software probeert je wel steeds op bestaande wegen te "plaatsen".

Toegevoegd na 9 uur:
het duurde wel behoorlijk lang om een "fix" te krijgen...en de Tomtom moet redelijk dicht bij een raam worden gehouden heb ik gemerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou denk van wel. Zolang deze over een of meerdere satellieten kan beschikken om de locatie te bepalen, kan je hem gebruiken. Of hij accuraat is in de lucht, is een andere vraag.

Echter alles wat met communicatie te maken heeft, moet uitgeschakeld zijn en blijven tijdens de vlucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna het zelfde ! +1
Jahoor,

Het werken van een TOMTOM is puur afhankelijk van waar het apparaat zich bevindt. Dit bepaald hij door zijn locatie te bepalen middels contact met een satelliet. Ik zie geen reden waarom dat in een vliegtuig niet zou lukken. Hoogte maakt vrij weinig verschil voor contact met iets wat in de ruimte zit

Het enige probleem is dat elektronisch verkeer buiten de apparatuur van het vliegtuig erg gevaarlijk kan zijn voor je vlucht. Vandaar dan mobiele telefoons ook uit moeten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij staat er in de gebruiksaanwijzing van TomTom dat het niet kan. Althans niet met vermelding van de juiste gegevens. De snelheid van het vliegtuig is zo ongeveer 950 km per uur. Dat kan de huis tuin en keuken TomTom niet zo snel verwerken.