Naar New York maar nog geen 21.

Ik ga met m'n vriendin op vakantie naar New York maar we zijn beide nog geen 21. We hebben alles netjes in januari geboekt en betaald (reis + hotel). Nu krijg ik een paar dagen geleden een mail van het reisbureau dat er 'veel hotels geen kamers verhuren aan mensen jonger dan 21'. Ik zie dit nergens op de site van het hotel staan. Heb ik nu een probleem?

Toegevoegd na 4 minuten:
We vertrekken morgen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het reisbureau probeert zich rijkelijk laat in te dekken,tegen de mogelijkheid,dat jullie geweigerd worden in het soms idd puriteinse Amerika.

Het beste antwoord

Als je een kamer geboekt hebt in dat hotel, neem ik aan, dat je je persoonlijke gegevens hebt moeten doorgeven, waarbij je geboortedatum. Als je een bevestiging met een reserveringsnummer hebt ontvangen van dit hotel, zou er geen probleem moeten kunnen ontstaan als je in komt checken.

Maar als je echt helemaal 'op zeker' wilt gaan, zou je nog eens kunnen mailen, dat je die informatie van je reisbureau ontvangen hebt, en dat je dus opnieuw een bevestiging van hen wilt ontvangen, vóór je aan je reis begint.
Dan heb je je echt helemaal ingedekt tegen onverwachte verrassingen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien even een idee om het hotel te bellen? Zolang je een creditcard hebt zal het geen probleem zijn. Check eens mijn link, hier staan wel wat antwoorden in het Engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt geboekt en betaald. Ik verwacht niet dat er problemen optreden.

Als er een probleem optreed heb je inderdaad een probleem met je reisagent. Die hebben hotels voor je geboekt, zonder rekening te houden met de basis voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou daar idd een probleem me kunnen krijgen, maar de rol die het reisbureau in deze speelt, vind ik niet geheel koosjer , want, wat proberen zij?
Het reisbureau probeert zich rijkelijk laat in te dekken,tegen de mogelijkheid,dat jullie geweigerd worden in het soms idd puriteinse Amerika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt dat er veel hotels zijn die je op je 21ste niet laten overnachten in hun hotel (dit zelfde geld voor een auto huren) omdat er veel overlast is met jongeren. Het word vaak niet vermeld omdat het in de VS erg vanzelfsprekend is. Het beste is om contact op te nemen met het gereserveerde hotel over een leeftijdsgrens. Mocht het niet mogen dan kan je ook een Bed & Breakfast nemen die doen soms wat minder moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je er problemen mee krijgt, want je hebt in Nederland geboekt enhier mag je, ook al ben je geen 21, gewoon een hotel boeken.

Stel dat je in de US zelf een hotel zou willen boeken, dan kunnen ze wel moeilijk doen. Maar aangezien je als toerist daar naar toe gaat, zal het geen problemen geven.