Hoe kan als een paar weken thuis bent toch vakantie "vieren" zonder geld uit te geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Neem je digitale camera en ga op ontdekkingsreis in je buurt. Kijk eens echt om je heen, fotografeer dingen die je opvallen.

Of stap op de fiets en ga hetzelfde herhalen aan de andere kant van je woonplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL, slapen kan ook nog.

Andere antwoorden (7)

Ga toerist spelen in je eigen stad/dorp. Dus:

- Wil van ieder gebouw de geschiedenis weten.
- Ga met alles en iedereen op de foto.
- Eet in restaurantjes waar je zelf nooit komt.

Als je echt het vakantiegevoel wil hebben kan je ook nog een paar nachtjes in een budgethotelletje boeken, of goedkoper, bij vrienden gaan slapen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker in de tuin zitten. Iets feestelijks van je maaltijd maken. Wijntje erbij, muziekje erbij. Eventueel vrienden uitnodigen. Heerlijk!

Oh ja, wel even mooi weer bestellen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leef het moment. Rustig wakker worden, uitgebreid ontbijten. Krantje lezen. Bij mooi weer zoveel mogelijk naar buiten. Ga picknicken. Een strandwandeling maken. Een boswandeling maken. Een lange fietstocht maken. Zwemmen in een meer. Pak een creatieve hobby op die je makkelijk thuis kunt doen (voor een paar euro koop je al tekenpapier en kwasten en verf of potloden). Veel lezen. Ga met de kinderen/klein kinderen/neefje of nichtje naar de plaatselijke kinderboerderij of speeltuin. Bezoek wat mensen die je al veel eerder had willen bezoeken.

als je kinderen hebt kun je die vermaken met allerlei leuke spelen in huis en tuin. Zet een zwembadje op, laat wat vaker vriendjes en vriendinnetjes komen. Koekjes bakken. Zelf pizza maken.

Kortom: doe al die leuke kleine dingen waar je normaal gesporken in de waan van de dag niet aan toe komt. Doe dit alles in een rustig tempo, zonder het gevoel dat je 'nog iets moet'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietsen is gratis, en op de fiets heb je een behoorlijke actieradius, zeker als je de hele dag de tijd hebt. Dus spring op de fiets, bekijk het landschap in de buurt, zet hem neer bij het bos en ga daar lekker wandelen, ontdek je provincie.

Neem picknickbenodigdheden mee: dezelfde lunch die je thuis zou eten, kun je ook onderweg klaarmaken. Eten moet je toch, dus dit kost niets extra.

Ga lekker op een bankje bij de rivier zitten, schenk jezelf een glaasje fris of wijn in (ik geef de voorkeur aan echte glazen meenemen), geniet van het uitzicht terwijl bootjes voorbijvaren. Net zoiets als op vakantie op een terrasje aan zee zitten, maar dan op zijn Nederlands.

Zoek uit waar bij je in de buurt een park is, en wandel daarheen met een kleed en een koelbox met hapjes en drankjes. En vergeet niet een boek mee te nemen. Strijk neer op een grasveld en ga lekker in de zon liggen lezen. Net zoiets als je op de camping in Zuid-Frankrijk zou doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog een aanvullende tip: Knooppunten fietsen! Overal in Nederland staan tegenwoordig van die handige witte fietsbordjes die je langs de mooiste rustige paadjes leiden. Op www.falk.nl kun je je fietsroute van tevoren uitstippelen. Met de nadruk op 'stippel'.
Ga naar de bieb leen een paar boeken over wereldgodsdiensten en steek er wat van op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OP OP OP!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foei, je mag de bladzijdes van een bibliotheekboek niet gebruiken om je sigaar op te steken! Maar zonder gekheid, ik heb wel eens een zomervakantie doorgebracht met het uitstekende A History of God van Karen Armstrong. Zeer informatief. http://en.wikipedia.org/wiki/A_History_of_God
Fietstochten maken. Klein tasje op je rug met plakspullen, eten en drinken en fietsen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal folders bij de VVV, en wees een tourist in je eigen stad of dorp.