Wat is de beste route om met caravan naar het gardameer in Italie te rijden?

Ik heb gezien dat de vraag vaker gesteld is maar dat is zonder caravan.Wij gaan dus met caravan en willen zoveel mogelijk de haarspeldbochten vermijden.
En ik wil graag weten wat goedkoper is: een wegenvignet hier in nederland kopen of gewoon aan de grens van dat land.
PS: wij vertrekken vanuit eindhoven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K

Het beste antwoord

Niet moeilijk doen, gewoon over Duitsland, via Frankfurt en Munchen. Vervolgens via Innsbruck over de Brenner naar beneden, totdat je de juiste afslag voor het Gardameer heb gevonden. Simpel, snel en geen moeilijke wegen. Vignetten gewoon terplaatse kopen, is veel makkelijker.
Succes en goeie reis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus voor het eerste deel van je antwoord!
Maar om de vignetten ter plaatse te kopen is niet altijd handiger.. ik heb het ook eens gedaan, en wel 2 uur in de rij voor de grens moeten staan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom op, dat moet je ook niet bij de grens doen. Normaal gesproken kun je dit al op zo'n 70 km voor de Oostenrijkse grens (in Duitsland dus) doen, bij ieder benzinestation. Mooi excuus voor een bakkie koffie en het toilet. De tol in Italie kun je toch niet van te voren voldoen, dus waar zou je je druk om moeten maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor alle duidelijkheid:
http://www.austria.info/nl/weer-en-verkeer/vignet-tol-oostenrijk-1150098.html