Mag ik mijn kat zomaar meenemen op een kampeervakantie naar Frankrijk of heb ik daar bepaalde papieren voor nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik zou dat even informeren bij de dierenarts : van honden weet ik, dat ze een maand tevoren op z'n laatst ingeënt moeten zijn tegen hondsdolheid. En er leven in Frankrijk teken, die een dier nogal ziek kunnen maken, dus misschien moet je kat een goede vlooienband om....Dus even deskundige raad vragen.

Verder hangt het ook erg van het karakter van je kat af, of je haar(hem?) daar een plezier mee doet.
Zo'n urenlange autorit is niet voor iedere kat helemaal het einde, en om in de hitte aan een tentpaal vastgebonden te zitten met een tuigje aan, misschien ook niet.
Dan is zij/hij misschien gelukkiger, als ze in haar vertrouwde omgeving blijft, en er komt iemand elke dag een paar keer langs om te voederen en te knuffelen, of als zij/hij naar een goed kattenpension gaat.
Maar dat is natuurlijk een beslissing, die je zelf moet nemen, al vind ik wél, dat je het kattenwelzijn op de voorgrond moet plaatsen bij het nemen van je beslissing...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk. Die autorit is moordend voor hem. En hij heeft nog nooit aan een lijn gezeten dus dat zal hem ook vreselijk frustreren. Jammer genoeg kan hij niet thuis blijven want ik heb niemand die hem kan komen verzorgen. Dus moet hij naar een kattenpension, wat ik persoonlijk nu weer vreselijk vind, maar het is niet anders.

Andere antwoorden (2)

Of het verstandig is om een kat mee te nemen is een ander verhaal, maar je moet inderdaad papieren meenemen en de kat moet gechipt zijn.

Alle honden en katten die van de ene naar de andere lidstaat van de Europese Unie reizen, moeten in het bezit zijn van een Europees dierenpaspoort.

Het Europees dierenpaspoort identificeert het dier door middel van een elektronisch systeem (chip) of een tatoeage, en vermeldt de rabiësinenting. Het wordt afgegeven door uw dierenarts.

De rabiësinenting, vermeld in het paspoort, moet bovendien geldig zijn tijdens het verblijf in Frankrijk (zie vragen en antwoorden in de bijlage).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je kat wel mee wilt nemen op vakantie, is het verstandig om vooraf te informeren of je kat welkom is op de vakantiebestemming en welke regels hiervoor gelden. Neem bijtijds contact op met je dierenarts over de benodigde inentingen en eventuele andere voorzorgsmaatregelen. Maar bedenk hierbij dus wel goed of je je kat er een plezier mee doet om hem mee te nemen. Mee naar een vakantiehuisje in Nederland kan geweldig zijn voor je kat, maar een lange reis naar een verre warme vakantiebestemming is over het algemeen een slecht idee.