Het zou kunnen zijn dat je uit een op 't oog zuiver en schoon glas, toch uit 'n vies glas gedronken hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

vitaminegebrek. Ik dacht C. Even flink fruit eten en groene groenten, en je bent zo weer met een mooie glimlach gezegend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan een vitamine C of E gebrek zijn.
Het kan ook te maken hebben met de overgang. Sommige vrouwen die in de overgang zijn krijgen een gebrek aan vitamine B2, waardoor de huid zich minder snel herstelt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, bepaald soort medicijnen (tegen reuma/artrose) kunnen dit ook veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een tekort aan vitamine B2.

Vitamine B2 of Riboflavine is de stress vitamine. Deze zorgt voor geestelijke veerkracht als er veel van je gevraagd wordt. Vitamine B2 zorgt er voor dat je overgangssituaties beter aankunt. Dit vitamine geeft je de flexibiliteit én de innerlijke rust die nodig is om jezelf aan te passen aan een veranderende omgeving. Het is de "omzetter" van de familie, de "het moet ineens anders en dat regel ik even" man. Een tekort aan B2 geeft dan ook een bepaald papperig gevoel, een gevoel dat je het allemaal niet aankunt, het gevoel dat je eigenlijk nog je moeder nodig hebt om op je te passen.

Symptomen bij een tekort
- Zere mond en lippen, rode tong, gescheurde mondhoeken
- Gebarsten, schilferige rode huid
- Eczeem, brandend gevoel op de huid
- Vermoeidheid, slapeloosheid
- Branderige of bloeddoorlopen ogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een ijzertekort. Vitamine B complex pillen in combinatie met ijzerpillen helpen. Laat je huisarts eens je bloed onderzoeken en ik vermoed dat hij bloedarmoede constateert. Wat ook wil helpen, tenminste mij hielp het, was zinkzalf. Probeer het maar eens.
13 jaar geleden
Neem een multi-vitamine dan komt het altijd weer goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tekort aan vitamine C.
Neem een supplement met zink, dat bevorderd de genezing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn jeugd kreeg ik daar steeds last van door het kauwen op zoet hout.

Indien dit bij jou niet de oorzaak is, denk ik aan een cobinatie van vitaminegebrek, te veel zonlicht, en te weinig water drinken.

En mogelijk gebruik je ook te veel zout in je voeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij waren het stroopwafels die net niet in mijn mond pastten....
Ik heb er zelf ook last van.
De dokter heeft een keer aangegeven dat het duidt op een bacterie in je mondhoeken. Zalfje voor gekregen en vaak is het daarna met een paar dagen over. Kwestie van een bezoekje aan de huisarts dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik vaak heb (geldt overigens ook voor een scheurtje in je lip) is dat je lippen droog zijn en dan je mond iets te ver opendoet, waardoor de hoekjes scheuren.

Als je lippen droog zijn en je lacht, dan ontstaat er ook vaak een scheurtje in je lip. Dit kan dus ook gebeuren in de mondhoeken.