Nee, er is geen visum nodig. Je moet alleen een paspoort hebben dat geldig is tot na het vertrek uit de V.S.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://visumdienst.com/?location=visuminformatie&land=verenigde+staten+van+amerika
laatste update 06-07-2010
Amadea
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Dan mag je niet naar binnen daar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een visum is noodzakelijk voor verblijf in de VS.
Amadea
13 jaar geleden
Ik wel, ik ben Nederlander: Nederlanders die voor zaken of toerisme naar de VS reizen hebben geen visum nodig als ze korter dan 90 dagen blijven.
escape
13 jaar geleden
Welles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wel een ESTA, zie antwoord van Escape en / of link: https://esta.cbp.dhs.gov
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is correct Jelle. Alleen mensen willen ondanks dat het met koeieletters op het ticket staat nog wel eens vergeten een ESTA toestemming aan te vragen. In feite is het gewoon het oude Visa Waiver program in een nieuw jasje. Onder dat programma verklaarde je door in het vliegtuig dat formuliertje in te vullen (ben je nazi, was je kampbeul etc.) dat je recht hebt op een uitzondering op de visaplicht. Nu met de ESTA komt het op hetzelfde neer, alleen je MOET dit vantevoren op internet aanvragen. Feitelijk correct dus, een visum hoeft (bij een aantal nationaliteiten) niet, maar zonder ESTA kom je echt niet ver en dat betekent een hoop verspilde tijd en ellende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duidelijk hoor

Andere antwoorden (6)

Jazeker. Je moet die aanvragen op deze website:
escape
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
De door jou gegeven link werkt niet. Mijn gegevens zijn wel juist!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat jouw moederland is, Escape, maar als je Nederlander bent heb je geen visum nodig maar een geldig paspoort. En jouw link werkt niet.
escape
13 jaar geleden
Je kunt dan beter even naar mijn link gaan:
"Reizigers uit het buitenland die voornemens zijn om onder het Visa Waiver Programma naar de Verenigde Staten te reizen, zijn nu onderworpen aan aangescherpte veiligheidsverplichtingen. Alle in aanmerking komende reizigers die onder het Visa Waiver Programma wensen te reizen moeten toestemming aanvragen, waarbij de volgende procedure wordt gehanteerd:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je link werkt inmiddels wel. Je hebt gelijk dat je dit in moet vullen, maar het is geen visum. Dus hebben we allemaal een beetje gelijk. Wel handig, weet ik dit vast voor mijn vakantie volgend jaar!
Amadea
13 jaar geleden
Ja maar van welke datum dateren die gegevens dan? Er worden paspoortgegevens van 2005/2006 vermeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt wel gelijk Jelle, maar als je de vraag nu puur bekijkt op een iets andere manier. Stel dat die geweest was: "Ik ga naar NY, moet ik nu nog iets doen zoals vroeger met het visa waiver program?" Dan had het antwoord volmondig ja moeten zijn. Feitelijk heb je gelijk, maar daarmee help je degene die de vraag stelt wellicht niet.
Je hebt geen visum nodig, wel een modern paspoort. Kijk op onderstaande link voor meer informatie.

Toegevoegd na 5 minuten:
Van de website van het amerikaanse consulaat in NL:
Citizens of the Netherlands and of other visa waiver program countries do not require a visa for most tourist and business visits shorter than 90 days.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het schijnt dat je vanaf januari wel het 'groene papiertje' wat je eerst in het vliegtuig altijd kreeg, moet invullen op internet. Dat gaat via ESTA: Electronic System for Travel Authorisation. Feitelijk is dit geen visum, maar je moet het wel gedaan hebben om toegelaten te worden. Op de website van het US consulaat vind je de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Die informatie is achterhaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt terdege wel een visum nodig! Zie link. http://www.aroundtheglobe.nl/nieuws/2008/10/visum-voor-vs-si1856.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't is geen visum, maar verder heb je gelijk.
Amadea
13 jaar geleden
Nee, dat was in 2008 !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31-07-2010 staat onder de website van ESTA.
Ja.
Voorheen kreeg je altijd in het vliegtuig een groene kaart uitgedeeld die je dan moest invullen en bij de douane overleggen.
Sinds januari dit jaar kan dit niet meer en moet je van te voren online de gegevens invullen.

http://www.dutchcowboys.nl/advertising/15961
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, voor New York heb je een visum nodig. De benodigde formulieren worden je in het vliegtuig ter invulling aangeboden. Bij aankomst in New York moet je je melden bij de immigratiedienst om vervolgens via de douane toestemming te verkrijgen om in de VS te mogen verblijven. Wilt U langere tijd in de VS verblijven dan dient U een visum bij het consulaat aan te vragen.
Goede reis toegewenst.

Toegevoegd na 4 minuten:
zie ook onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig moet het via internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet de door Escape genoemde ESTA website aanvragen, anders kom je er niet in.
Amadea
13 jaar geleden
Dat is nieuws uit 2008
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea, ik zeg dit in het belang van de vraagsteller. Ik ken iemand die eveneens op zeer korte termijn vertrekt en zonder een dergelijk vooraf aangevraagde visa waiver kom je in de problemen voor zover mij bekend.
Amadea
13 jaar geleden
Ik heb nog even een reis naar New York die binnenkort is opgezocht. Wat staat er bij: U bent vrijgesteld van een visum, maar dient zich voorafgaande aan de reis wel via de ESTA (Electronic System for Travel Authorization) te registreren. Het is dus geen visum wat je moet aanvragen, maar een registratie die je invult. Vergelijkbaar met zo'n kaartje wat je in het vliegtuig invult voordat je een land binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, wat ze vroeger op papier deden, alleen als je het niet doet dan kom je niet ver. Zelfs op de tickets staat het duidelijk afgedrukt tegenwoordig liet ik me vertellen.
Jammer dt je hier foute antwoorden leest, want als houder van een Nederlands paspoort uitgegeven vanaf eind 2006 heb je GEEN visum nodig.
Wel uiterlijk 72 uur voor binnenkomst aanmelden via ESTA programma, daarn kun je dmw groene formulier ondr het Visa-Waiver programma Amerika in voor 90 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Je hebt voor een paar dagen in de VS [vrijwel] nooit een visum nodig. Nederland valt onder hun visa waiver programma. Wat je wel moet doen is registreren dat je van plan bent om naar de VS te reizen. Dat kan via deze link: https://esta.cbp.dhs.gov/

Jouw gegevens worden dan naast een lijst met bekende probleem personen gelegd. Dit is een formaliteit en je hebt meestale binnen 24 uur uitsluitsel.