Hoe is het klimaat in Slovenië in de zomer rondom Bled?

Mijn vriend en ik willen graag naar slovenie op vakantie. Een voorwaarde is dan wel dat de temperatuur niet hoger wordt dan 35-37 graden, omdat ik (door mijn gezondheid) niet goed tegen nog hogere temperaturen kan. Nu lees ik op verschillende websites dat het zowel een mediterraan als continentaal klimaat heeft. Hoe is dat rondom en in Bled, aangezien dat zowel tegen de Alpen aan ligt als in de buurt van de Adriatische zee?

Toegevoegd na 1 dag:
Dank jullie wel! Inmiddels hebben we geboekt, en we kijken er erg naar uit! Omdat ik alle antwoorden waardevol vind, kies ik voor deze keer geen beste antwoord. Groetjes Anne.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K

Antwoorden (3)

Bled ligt tussen het Oostenrijkse Klagenfurt (gemiddeld in juli 25 graden), Kranjska Gora (gemiddeld in juli 17 graden) en Medvode (gemiddeld in juli 25 graden) in. Ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken. Check zelf via de link hieronder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een link:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de omgeving van Bled is het een gemiddelde temperatuur van 18 graden in juli. Omdat het midden in de Alpen ligt heeft het een vergelijkbare temperatuur met streken in Oostenrijk en Zwitserland die ook in de bergen liggen. Temperaturen kunnen overdag oplopen tot rond de 30 graden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben zelf in Bled geweest en ik vond het daar goed te doen. Mijn moeder was mee en die kan ook totaal niet tegen hitte maar zei dat ze het prima vond. Temperatuur liep inderdaad op tot de 30 graden, maar het viel goed uit te houden. Als het in Nederland 30 graden is, is het erg benauwd en dat is daar helemaal niet. Het kan wel warm zijn, en de zon is vrij fel dus wij deden wel vaak 's morgens en 's avonds dingen en 's middags zwemmen.
En trouwens, de hoofdstad Ljubljana is een aanrader en vanaf Bled goed aan te rijden. Toen ik daar was (hartje zomer) was het daar zelfs vrij koud en een beetje druilerig.
De afbeelding die ik heb toegevoegd is een specialiteit van Bled waarvoor mensen uit de hele wereld komen en die is daar in elk restaurant verkrijgbaar, héérlijk!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, nu wordt het dus nog moeilijker om te wachten tot we gaan, wat ziet dat er lekker uit! Wat is het?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De voorpret is het leukst ;) Ze noemen het daar cream cake, het is een beetje vergelijkbaar met onze tompouce. Als je de bewoners van Bled mag geloven is het 'de lekkerste cream cake van de hele wereld'. Fijne vakantie! :)