Is Luxemburg leuk voor vakantie, en is het echt zo dat het daar zoveel regent?

Ook tips voor uitstapjes e.d. erbij a.u.b.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Luxemburg kan ik echt aanbevelen. Het is een prachtig land met mooie natuur zoals al is gezegd maar het is er ook vele malen schoner en verzorgder dan Belgie(Ardennen). Een trip naar de stad Luxemburg moet je dan ook zeker maken, daar hebben ze heel imposante bruggen met een mooi park eronder. Prachtig!

Toegevoegd na 1 minuut:
PS. En Esch sur Sure is ook heel erg mooi. Daar staat ook een mooie ruïne die je kan beklimmen, en de omgeving daar is ook heel mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, dat vind ik wel, maar vakantievieren wordt door de 'gangers' verschillend en op verschillende plekken beleeft.
Bijgaande site geeft wat informatie over Luxemburg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is erg leuk voor vakantie, hoge bergen, mooie kasteeltjes en bossen, aardige mensen en het is daar zo rustig. Maar het regent volgens mij niet meer dan gemiddeld vaak. Maar het is echt heel mooi daar, de bossen met meters hoge rotsen waar je doorheen kan lopen, honderden jaren ouden kasteeltjes. Echt mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luxemburg is hier een van de favorieten, prachtig land, vriendelijke bevolking. En wij hebben ook heel veel prachtig weer en stralende zon gehad. Dus meer regen dan in bijv Belgie of NL? Nee dat geloof ik niet.
Luxemburg is niet zo groot natuurlijk, maar weet niet welke omgeving je van plan bent te gaan? Als je houd van prachtige natuur, riviertjes, watertjes, rotsen, bergen enz dan zit je er helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt heel leuk voor vakantie, ik ben er afgelopen herfstvakantie geweest. Het regende toen niet zoveel, maar toen het wel regende was het wel heel mooi, omdat er echt mooie natuur is. Het is wel jammer dat (in ieder geval de plek waar ik was) het enorm uitgestorven was. De enige mensen die er waren, waren toen toeristen. Maar het is zeker aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vakantie in Luxemburg is echt aan te raden en het regent er echt niet meer dan hier in Nederland. De natuur is er prachtig en je kunt er geweldige wandelingen maken.
Als je een bezoek aan een stad leuk vindt ga dan vooral naar Luxemburg stad, waar je zelfs een bezoek kunt brengen aan het paleis van hertog Jan. Eenmaal binnen zie je ook de relatie met de Ned. kon. familie.
Een leuk (veel kleiner) plaatsje is Vianden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker een aanrader, het is een land met een prachtige groene natuur! Je kan er heerlijk kamperen, en als je van wijn houdt , is het leuk om een soort wijnroute uit te stippelen. Luxemburg heeft vooral goede mousserende wijnen!