We gaan deze zomer ook naar Rügen (D). Ik vertrek vanuit Antwerpen (B) ca. 900km, is de route goed te doen op één dag.

Tussenstop in Wismar bijvoorbeeld. Misschien problemen in Hamburg en Bremen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

idd tussen bremen en hamburg is de langste bouwplek in europa. als je daar in de file komt dan sta je snel 3-4 uren.
Het rijverbod voor vrachtwagen is in de vakantie tijd van zaterdagmorgen 11uur tot zondag 22uur maar niet overaal.
Ik zo zeker een overnachting inplannen de weg is en word achter hamburg wel er lang en het gebeuren veel ongevallen
best kun je vanaf osnabruck naar NDR2 luistern de gaat over de hele regio tot Rügen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de info, ik ga dit zeker overwegen. vriendelijke groet

Andere antwoorden (5)

Gemiddeld kom ik bij lange reizen meestal op 100 km/u. Ook al rijd je op de snelweg, je hebt altijd te maken met verkeersdrukte, tankstops en rusttijd. Deze reis zal je dus rond de 9 uur gaan kosten. Is goed te doen op een dag. Bij zo'n relatief korte afstand vind ik het zelf zonde, om er een overnachting tussen te plannen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ja hoor. Dat gaat prima. Wij hebben familie aan de oostenrijkse grens wonen, 740km van hier. Dat rijden we meestel in 6 uur over de autobahn.

Tip: op zondagen mogen in Duitsland de vrachtautos niet de weg op, en kan je vaak beter doorrrijden. Helaas heb je nu te maken met vakantie verkeer wat eea weer op kan houden :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Nachtbraker;

Lijkt me prima haalbaar. Houdt er wel rekening mee dat op plaatsen waar de Duitsche Autobahnen wel een snelheidslimiet kennen hier soms ook streng op wordt gecontroleerd. De boetes zijn dan gelukkig wel weer een stuk schappelijker dan in Nederland en België.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is te doen. Vertrek op tijd, zodat je voor de avondspits Hamburg voorbij bent.
Toen ik naar Rugen ging dacht ik bij Hamburg nog "fijn, ik ben er bijna!" maar dan moet je nog best een heel lang stuk.
Veel plezier, het is er prachtig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De A1 tussen Bremen en Hamburg heeft op dit moment Nog veel werkzaamheden. Dus mocht je daar slecht doorkomen kan je altijd nog een hotel zoeken.Wismar is een gesellig klein plaatsje