Dat komt denk ik doordat de Hollandse ontdekkingsreizigers jaren geleden New York in handen hadden, later hebben de Amerikanen New York weer terug gekregen.

Waarschijnlijk hebben ze de brug zo genoemd zodat je aan die geweldige Hollanders blijft denken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Holland een geschiedenis in New York heeft. New York heette vroeger ook Nieuw Amsterdam.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De tunnel is vernoemd naar de eerste hoofdingenieur van het bouwproject, Clifford Milburn Holland, die stierf voordat het project afgerond was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Holland 400 jaar geleden New York heeft ontdekt. Toen hete New York New Amsterdam,en de naam van het New Yorkse honkbal team YANKEES komt ook uit de 2 Hollandse namen Jan en Kees.Zo Is het dus ook met de Holland tunnel