In welke Europese landen moet je vaccineren?

Hiermee bedoel ik reisvaccinaties, dus los van Corona. Of geldt dit sowieso niet in Europa?

een jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (1)

Verplicht is het nergens, maar aanbevolen wordt het wel in sommige landen.
Ziektes zoals difterie en polio komen in Europese landen nauwelijks meer voor, maar soms is een vaccinatie wel aanbevolen. De DTP inenting beschermt ook tegen tetanus en dat komt nog wel voor in zowel Nederland als Europa. De meeste mensen zijn als kind ingeënt tegen deze ziektes, maar check voordat je op vakantie gaat of een boost eventueel nodig is. Een geldige vaccinatie is aanbevolen als je op vakantie gaat naar Kroatië, Roemenië of Slovenië. Ongeacht hoe lang je gaat.

In de meeste landen worden geen vaccinaties aanbevolen:
https://www.ggdreisvaccinaties.nl/heb-ik-een-vaccinatie-nodig
SimonV
een jaar geleden