Wanneer kun je het beste een verre reis boeken?

Wanneer kan ik het beste, goedkoopste een verre reis boeken? Heel vroeg van tevoren of juist last minute?

een jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Ritsuka
een jaar geleden
Wat vind jij 'ver'?
Ritsuka
een jaar geleden
En wil je met de auto, bus, trein, fiets, vliegtuig?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ligt er denk ik aan of je flexibel bent in vertrekdatum en misschien bestemming.
LeonardN
een jaar geleden
https://www.prijsvrij.nl/last-minute/waarom-is-een-last-minute-goedkoop "
Last minutes zijn goedkoper omdat de reis, vliegtuigstoelen en hotelkamers vaak al zijn ingekocht.
Als deze dan niet voldoende verkopen mogen ze voor een lagere prijs de deur uit. Hoe fijn is dat?
Vroegboeken is daarentegen vaak net zo goedkoop, tussendoor je vakantie boeken is duurder.
"

Antwoorden (1)

Een verre reis kun je het beste zo vroeg mogelijk boeken. Gemiddeld gezien boeken reizigers hun verre vakantie circa 9 maanden voor vertrek. In deze periode profiteer je van vroegboekkorting en heb je de keuze uit een ruim aanbod. Daarnaast zijn de tickets ook het goedkoopst. Een last minute vakantie kan ook voordelig zijn, maar hierbij is de kans groter dat jouw gewenste hotel en/of kamertype niet meer beschikbaar is.