Wij gaan 28 juny 2010 naar corfu zouden we daar ook last hebben van het gebeuren in griekenland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/merken-financiele-toestand-griekenland-eind.61515
http://www.goeievraag.nl/vraag/verstandig-tijden-vakantie-gaan-griekenland.60385

Antwoorden (8)

Bedoel je de stakingen door de bezuiningen die ze daar door willen voeren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet welk gebeuren in Griekenland je precies bedoeld, maar gezien het feit dat Corfu een onderdeel van Griekenland is, lijkt het me waarschijnlijk dat je daar dan ook last van hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Daar loop je ook grote kans last te krijgen vabn stakingen ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf net terug van 10 dagen Korfu en heb helemaal geen last gehad van 'het gebeuren' in Griekenland. De mensen zijn gastvrij, en erg blij met de toeristen die er komen. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met last? Corfu is een prachtig eiland, de mensen zijn hartelijk en blij met iedere euro die het land binnenkomt.
De Grieken hebben zelf de meeste last van het gebeuren en zullen de toeristen met open armen blijven ontvangen. Misschien zijn de prijzen iets gestegen, maar goedkoop was het daar toch al niet.

Toegevoegd na 36 seconden:
Oh ja, veel plezier op Corfu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hoteleigenaar op Kos opent dit jaar maar 1 van de 2 hotels die hij heeft, omdat er te weinig boekingen binnengekomen zijn.
Hij vertelde ook dat de vakanties vergeleken met vorig jaar veel goedkoper aangeboden worden aan de mensen en dat de hoteleigenaren dus weinig winst maken. Iemand die all-in heeft geboekt is het goedkoopst uit.
De kosten van een drankje en het uit etengaan is in sommige voorzieningen verdriedubbeld vanwege de extra BTW die geheven wordt.
Corfu is dan wel een ander eiland, maar toch ook Griekenland...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eten en drinken in de supermarkten is wel iets duurder geworden, maar nog steeds goedkoper dan hier, mits je lokale produkten koopt. In de restaurants zijn de prijzen ongewijzigd!
Een heel duidelijk antwoord: NEE!

Ik ben zelf een par weken geleden nog in verschillende delen van Griekenland en nee je hebt nergens last van als je gewoon op één eiland blijft.
Door de stakingen hebben wij 1 dag gehad dat de ferry's niet gingen, dus gingen we gewoon een dag later.

De Grieken zijn juist dolblij dat je komt. Door het 'gebeuren' in Griekenland waren er bijna 2000 afzeggingen van toeristen per dag! Aangezien de Griek voor 80% van het toerisme leeft is dat voor hen een heel groot probleem. Dus men is alleen maar heel erg blij dat je wel gaat.
Het enige wat wij echt zagen als gevolg van de crisis aldaar is dat de bezine prijzen zijn verdubbeld (was €0,70 en nu hetzelfde als hier) en de prijs van sigaretten en alcohol is hoger dan het eerst was, maar nog altijd goedkoper dan hier.

Geniet gewoon lekker van je vakantie, het is ontzettend mooi en de mensen zijn oprecht vriendelijk!

Heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je meer gaat betalen is zeker! De btw is verhoogd en ook de benzineprijs is ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld! Stakingen kun je meemaken, maar eventueel overzwemmen naar Albanië is niet zo ver!