Welk eten en drinken kan je meenemen op vakantie?

Ik ga voor 10 dagen met vrienden naar Rimini in Italie. Ik verblijf daar op een camping, en de rijs is voor mij best duur, dus het zou al wat besparen als we al eten en drinken meenemen als we weg gaan.

De busrijs duurt ongeveer 18 uur, en wat kan ik kan het beste meenemen wat ik ook goed kan bewaren in Rimini?

Ik heb ook geen idee hoe duur het allemaal is in Italie:P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
11.3K

Antwoorden (12)

Vooral veel drinken 't wordt mooi weer zomer komt eraan eten dat niet snel smelt zoals chocola, Je kunt marshmallow meenemen voor BBQ en tijdens bus reisje koekjes? chips? boterham?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chocola smelt wel snel. Het is mij vaker overkomen.
Voor onderweg: een kilobak rundvleessalade (van de Aldi, erg lekker; niet te verwarren met de aardappelsalade die ik persoonlijk niet te vr*ten vind van hun). Een flink stuk kaas en voorgesmeerde broodjes. Hardgekookte eieren. Een plastic bak ijsbergsla. Harde tomaten. Appels. Als je daar bent op de camping kan je macaroni maken of rijst met een zelf meegenomen blik ragout. Als noodvoorraad Sultana's.
13 jaar geleden
Zou niet te veel meenemen. Haal je boodschappen op de markt en bij afgelegen supermarkten, dan is het goedkoper dan hier, daarnaast ga niet naar restaurants, maar zoek Trattoria's op dit zijn werkmans eetgelegenheden dus in de middag, daar betaal je ca 10 tot 12 euro voor een drie gangen menu met een halve liter wijn en koffie (al dan niet met grappa na) Dit is overigens wel in de middag tussen 12.00 en 14.30, ook italianen eten daar dus het is erg goed. Enigste nadeel is dat ze niet met een kaart werken, maar meer wat de pot schaft. Dus beperkte keuze maar grote porties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een Lonely Planet van Italië. Lonely Planet zorgt er elke reis weer voor dat ik niet met veel eten rond sleur en dat ik terplekke niet teveel geld hoef uit te geven op me reis. Staat vol met nuttige tips dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem eten en drinken mee voor tijdens de busreis. Gewoon de normale broodjes, snacks, limonade en water. Tijdens de vakantie kun je de boodschappen gewoon ter plekke doen. Is niet duurder dan in Nederland. Als je er maar voor zorgt dat je niet naar de campingwinkel gaat, maar naar de normale supermarkten of de lokale markt.

Tip van de Lonely Planet vind ik een goede. Deze gids kan je veel geld besparen. Is zijn geld altijd meer dan waard is mijn ervaring.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik ben niet zo voor het meenemen van eten naar een ander land, maar toen wij met de tent gingen hadden wij altijd bij ons:
Van die kant en klaar maaltijden van de AH. Zit in een soort aluminium zakje, macaroni, bami, nasi. Doe je in een pan, water erbij en warm maken. Kun je heel lang bewaren en weegt bijna niets.
Ter plaatse koop je dan op een markt groente, sla en fruit.

Zo hebben ze ook stukjes vlees, twee lapjes kip of varken voor 1,50, in een zakje, lang houdbaar, makkelijk in te pakken en weegt weinig. Ik vind dat goed te eten.
De kant-en-klare maaltijden van Struik vind ik minder lekker. Maar misschien denk je daar anders over:
http://www.struik.nl/producten/Kantklaar/NatuurlijkHoudbareMaaltijden.aspx

Rijst en macaroni en ander pasta's kun je natuurlijk meenemen, maar een grote super in Italie heeft dan ook en niet veel duurder dan hier.

Je hebt van die potjes waar kruiden inzitten, zout, peper, kerrie en nog wat. Alles in een doorzichtig strooipotje.

Pannenkoekmeel natuurlijk! Een paar pakken van dat kant en klaar pannekoekmeel, waar je alleen water aan toe hoeft te voegen en een fles vloeibaare bakboter en een zakje bruine suiker: Heerlijk!
Koop je daar uien en paprika enzo en dan maak je hartige pannenkoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oor lange autoreizen neem ik altijd een zak mueliebollen mee. Blijft goed, is simpel en houdt de stoegang op gang. Elk wakker uur een halve bol en je komt vol en voldaan aan. In italie moet je gaan eten in eenvoudige locale eetgelegenheden of een pizzaria. Ga niet voor volledige maaltijden, met wijn en koffie. Een simpele hap en daarna weer lekker het water in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelsap, sinaasappelsap in pakjes
Energydrink
Chocolademelk in pakjes
Cola, sinas en seven up in blikjes
Knakworstjes
Lunchworst in blik (kun je macaroni van maken)
Macaroni ongekookt in pak
Knorr pasta
Kaas
Salami
Harde worstjes
Pindakaas
Chocopasta
Jam
Koekjes
Mueslirepen
Yoghi drink
Sultana hartig
Chips
Verschillende soorten soep in een pakje
Noodles (eend is niet te versmaden)
Bami en nasi goreng in blik
Struik maaltijden
Ravioli in blik
Fruit in blik
Broodjes en krentenbollen voor onderweg
Appels en sinaasappels voor onderweg
Drinken voor onderweg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit te denken aan 2 mud aardappelen en 6 potten pindakaas en natuurlijk enige kratjes Bavaria.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
houdbare melk en rijstwafels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sleep niet teveel mee, behalve water en en wat fruit of groenten voor onderweg, en maak evt. wat brood klaar.
Daar is ook alles te koop, en vaak nog goedkoper dan hier!
Wijn is er goedkoper, en groenten en fruit zeker op de (lokale) marktjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt in Italië ook goedkopere supermarkten zoals COOP, maar uiteraard kan je ook vanalles meenemen. Ik lees in de bovenstaande berichten vooral veel snoepwaar, maar je kan ook echte maaltijden meenemen, in de vorm van de gekende "astronautenvoeding". Zulke lichte pakjes verkopen ze bij Decathlon, je hoeft er enkel gekookt water op de kappen en klaar is kees.
Neem ook wat vitamientjes mee, want die zitten er niet zoveel in.
Wat je ook kan meenemen zijn oplostabletten Isostar, ook gewoon water bij doen en je hebt een lekker drankje, met mineralen en suikers. Ook heel goed voor als je je even niet lekker voelt. Het rehydrateert het lichaam, wat cola ook doet, maar dat is zwaarder voor de maag.
Voor de rest zo normaal mogelijk eten daar, je kan ook naar lokale marktjes gaan, neem de kleine marktjes in kleine stadjes, de grote zijn toch maar toeristenmarkten.
Hopelijk kan je hier wat mee en doe ze daar de groeten!!