Klopt het dat de organisatie Vacansoleil een huurder is van diverse campings? Of zijn er echt campings die voortleven onder de naam Vancansoleil?

Een kennis van mij had een vakantie geboekt naar een Vancansoleil camping nadat ze in de dikke vakantie-catalogus aan het kijken was.
Nadat ze op de bewuste camping aankwamen was er nergens een teken/logo van Vancansoleil te bekennen en leek de camping onder een eigen naam voort te leven.

Klopt dit dat Vancansoleil een huurder is van diverse campings, en kan iemand mij vertellen wat Vacansoleil nou werkelijk doet?

En hebben ze naast dat ze in NL o.a campingaccomodaties verhuren in het buitenland wel campings op eigen naam staan?

De folders, filmpjes en catalogussen ervan laten uiteraard wel toffe vlaggen, strandparasols en andere reklames zien met de naam Vacansoleil, maar dat lijkt mij allemaal geweldige marketing voor hun naam.

Kan iemand me meer uitleg geven over hoe Vacansoleil nou precies werkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Antwoorden (5)

Vacansoleil is gewoon een reisorganisatie, net zoals bijvoorbeeld Arke of D-Reizen. Alleen is Vacansoleil gespecialiseerd in campeervakanties.

Net zoals D-Reizen geen eigenaar is van dat appartementje in Spanje, is Vacansoleil geen eigenaar van de campings. Ze zullen hetzij een deel van een camping bij voorbaat al reserveren, hetzij reserveren op basis van vraag en beschikbaarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vancansoleil is gewoon een touroperator die een bepaald aantal plaatsen en stacaravans afneemt van een bestaande camping. Wel is het zo dat zij vaak eigen personeel op zo'n camping hebben die voor hun gasten zorgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VacanceSoleil is hetzelfde als bijvoorbeeld Eurocamp. Zij bezitten geen campings en ook niet gedeelten daarvan. Het enige wat zij hebben, zijn luxe bungalowtenten en stacaravans. Hiervoor hebben ze gewoon op een groot aantal campings in Europa, seizoenplaatsen betaald aan deze campings. Precies hetzelfde als wanneer je zelf een stacaravan op een camping hebt en je moet jaarlijks je seizoenplaats betalen. Het zijn dus gewoon tour operators, die campingsplaatsen aanbieden en daarbij wat personeel neerzetten voor het schoonmaken en de animatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor goede campings bestond vroeger de totale opbrengst uit het verhuren van campingplaatsen aan tent- en caravan/camperbezitters. Omdat in een slecht jaar de verhuur afhankelijk was van het weer en de aanwezige personen, zijn de campingbeheerders/eigenaren gaan omzien naar een stabiele opbrengst.

Door nu aan Vacansoleil en gelijke ondernemingen hun grond te verhuren waarop zij huisjes kunnen plaatsen, wordt hun inkomen gegarandeerd voor een heel jaar. De opbrengst is ook veel hoger, omdat hierop de cabins worden geplaatst door Vacansoleil e.a. die in het hoogseizoen rond de 1000 euro per week op kunnen brengen. De grondverhuur is voor de campingbeheerder dus hoog en stabiel.

Op iedere (of bijna iedere) camping zie je nu dus ritsen vacantiehuisjes staan. De plaatsen voor tenten en caravans/campers zijn derhalve verminderd.

De camping zal de originele naam behouden, Vacansoleil is dan een onderhuurder en omdat zij overal huisjes plaatsen, kom je ze overal tegen.
13 jaar geleden
Vacansoleil is een organisatie die kampeer vakantie's verkoopt en dat doe je op een Camping in bv Spanje Italie Frankrijk etc je huurt dan een tent of een caravan via deze organisatie.