mag je een stel zien als een huishouden als je op vakantie gaat?

mijn vrienden groep heeft het idee om naar een Landal huisje te gaan als examen uitje, nu hebben wij gelezen dat je per huishouden een apart wc/badkamer nodig hebt, nu vragen wij ons af of je een stel/koppel mag rekenen als een huishuiden aangezien die toch altijd bij mekaar verblijven en of wonend zijn.

mijn vraag is dus: moet je in dit geval ieder persoon als los huishouden tellen ? of mag je gewoon een huisje boeken voor het aantal personen wie er op dat moment verblijven

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vakantie
8.7K
Antoni
3 jaar geleden
Informeer eens bij het park over wat er wel en wat er niet mag, en wat er van bezoekers wordt verwacht, zo raad ik je aan!
Ritsuka
3 jaar geleden
1 stel telt als 1huishouden

Antwoorden (1)

Je geeft niet goed aan waar de groep uit bestaat. Maar ik vermoed, dat het hier inderdaad om meerdere huishoudens gaat.
Volgens de officiële definitie vormt een huishouden een economische eenheid en organiseert het alle werkzaamheden om in de voeding, de kleding en het onderdak van het huishouden te voorzien.
In de praktijk kan een huishouden uit één of meer personen bestaan, waarbij een meerpersoonshuishouden kan worden gevormd door echtparen of partners, de kinderen van deze partners en eventueel ouders van deze partners. De voorwaarde is wel, dat deze personen op hetzelfde adres wonen.
Dat betekent dat, als in jouw groep vrienden, ook vrienden zitten die samen een relatie hebben en officieel samenwonen, dat zij samen een huishouden vormen. Maar als ze officieel niet samenwonen, en dus alleen bij elkaar "logeren", dan vormen zij geen huishouden.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
sorry, ja het gaat inderdaad om meerdere huishouden, danku voor het antwoord nu is het voor mij wel duidelijk dan houd het voor ons waarchijnlijk toch op ! hartelijk bedankt