Kan ik mijn bagage mengen?

Hallo, ik ga deze week op reis met 5 personen. Wij mogen ieder 20 kg aan ruimbagage. En 8 kg aan handbagage. Dus 20kg x 5 personen =100kg. Mogen we ook gewoon 100 kg bij elkaar meenemen of echt 20 perpersoon per koffer want wij zouden dat graag willen mengen. En dit gaat over ruimbagege. En tot slot nog een vraag over de handbagage mag je die ook gewoon laten meevoeren als ruimbagage.

Alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vakantie
6.5K

Antwoorden (1)

De koffer/tas wordt per persoon gewogen. Je mag je overschot dus niet aan een ander kado doen. Eventueel kun je natuurlijk wel van tevoren je bagage goed wegen en eventueel wat bagage van je reisgenoot bij die van jou stoppen.
Maar wees je er van bewust dat jij verantwoordelijk bent voor het deel dat je incheckt ! Zit er in de bagage van je reisgenoot per ongeluk iets wat niet door de beugel kan dan heb JIJ ween probleem. Niet je reisgenoot.
.
Ook hand/ruim bagage mag je niet onderling uitwisselen. Dat wat in het ruim gaat telt als ruim bagage en dat wat in de cabine mee gaat als handbagage. Wordt bij een van de twee de limiet overschreden dan moetje in principe bijbetalen.

Overigens wordt er bij het afwegen vaak wel een marge genomen. Qua maat voor de ruimbagage worden de regels soms wel heel strikt gehandhaafd. Je weet echter nooit van tevoren of ze zo'n bui hebben.
.
Met maat bedoel ik hierboven de grootte in centimeters.
Toegevoegd op 13 juli 2019 20:16: tekst