Vinden de zuid koreanen zichzelf heel normaal als ze hondenvlees eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare vraag.. en toch ook een goede!

Het beste antwoord

Even wat feiten op een rijtje;

Omdat 70% van het land Korea uit bergen bestaat zijn de geologische omstandigheden niet zo geschikt om grote aantallen vee te houden.

Het menu van een Koreaan was/ is door de eeuwen heen dus hoofzakelijk plantaardig.
De westerse mens eet heel wat meer vlees dan de gemiddelde Koreaan!
En laten we eerlijk zijn... dat groeit ECHT niet in de supermarkt

Koreanen hadden in hun verleden niet de gewoonte om huisdieren te houden. Pas sinds kort, onder invloed van de westerse levensstijl, neemt het houden van huisdieren hand over hand toe.

In de meeste gevallen worden honden (maar geen honden die als huisdier worden gehouden) gewoon gezien als vee en opgefokt op boerderijen en net als koeien en varkens d.m.v. electrocutie gedood.

Dat is beschaafder dan het gedrag van sommige Fransen, die 'foie gras' produceren en daarbij gebruik maken van slangen of pijpen om het voedsel onder dwang in de kelen van ganzen te proppen om hun levers groter en smakelijker te doen worden.

Bovendien zijn de Koreanen de enige niet.
In Azië zijn het vooral Birma (waar jaarlijks ruim 2,3 miljoen
honden worden gegeten), Cambodja, Noordoost-China, Noord- en Zuid-Korea, Indonesië, de Filipijnen en Vietnam waar honden als voedsel gebruikt worden.

In China bijvoorbeeld, werden honden aanvankelijk gebruikt om pakhuizen te bewaken.
Als het weer dan echter een seizoen lang niet mee zat, en er was daardoor een voedseltekort, dan werden deze bewakers geslacht voor consumptie.
Deze traditie gaat al eeuwen mee.

Onder invloed van de westerse wereld zetten ook de ( zuid) Koreanen steeds meer vraagtekens bij het eten van hondenvlees.
En al helemaal bij het soms wrede doden van honden en katten. Sommige Koreanen denken dat de manier waarop honden worden geslacht, door ophanging en doodslaan, het vlees malser en smakelijker maakt.Hoewel het bij wet verboden is sinds het begin van de jaren '90, gebeurt het soms nog steeds illegaal.

Het antwoord op jouw vraag luidt dus.. Ja.. EN nee.

Men vondt het doodnormaal, maar inmiddels is onder invloed van de westerse wereld die mening aan het veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja, en waarom zouden ze dat niet doen? Het is niet wezenlijk anders dan het eten van andere diersoorten als runderen, schapen, geiten, varkens, verschillende typen gevogelte, verschillende soorten vis...

Dat er toevallig mensen zijn die honden als huisdier houden maakt geen verschil. Ik bedoel, zo kan een hindoe zich afvragen of een Nederlander zich normaal vind wanneer hij een heilig dier eet. Kwestie van andere invalshoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. Wij houden ook konijnen, geiten, vissen etc. maar eten ze ook. Dan zijn wij toch net zo gek als de Koreanen? Of net zo normaal.
Ja, net zoals wij het normaal vinden om zoute haring te eten....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat vinden ze daar heel normaal. Het is makkelijk om vanaf de andere kant van de wereld te oordelen over het gedrag van mensen, terwijl we zelf een 'balk in ons oog' hebben.

Wij eten bijvoorbeeld varkens, terwijl die dieren toch een stuk intelligenter zijn dan honden. Daar hoor je alleen de vegetariërs over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en eigenlijk is het nog niet zo vreemd als we denken ook.
Waarom zou je wel varkens, schapen, kippen etc etc kunnen eten en geen honden?
Het lijkt ONS heel abnormaal omdat we het niet gewend zijn, maar eigenlijk is het helemaal niet zo vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat denk ik wel alhoewel ik het daar helemaal niet mee eens ben.
Wanneer een hond niet snel genoeg sterft, worden de haren verwijderd terwijl de hond nog leeft- met kokend water.
Klanten kunnen in sommige gevallen eisen dat de hond voor zijn dood extra wordt geslagen, wat het vlees malser zou maken. De honden zien wat er met hun soortgenoten gebeurt, wat verschrikkelijk veel stress veroorzaakt.

Lees deze site maar eens:

https://donaties.wspa.nl/docs/siteglobal/4/23593_WSPA_A5Booklet_4.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, hun zijn dat zo gewend en weten niet anders, wij eten ook allemaal dingen waarvan hun zeggen: waarom eten zij dat!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet beter weet,is dat heel normaal. Je moet dat niet met westerse sentimenten bekijken.