Hoe gaat het reizen met tgv in zijn werk?

Ik ga voor het eerst met de tgv. en gelijk naar zuid frankrijk. ik blijf daar drie maanden dus heb heel wat spullen bij, heb je daar genoeg plek voor? en ook moet ik over stappen in Bordeaux heb geen idee hoe dat daar in zijn werk gaat. hoe staat dat aangegeven welke trein het is enzo? kan iemand zijn ervaring delen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (2)

Bordeaux ben ik nooit geweest. Mijn ervaringen met dit soort treinen is dat er ruim voldoende ruimte is voor bagage, in speciale bagage delen van de trein. Zo zeggen ze:

'All TGVs have a baggage compartment at EACH end of most coaches.

These spaces are much larger and are adapted for large pieces of luggage.'

Zie: http://www.bonjourlafrance.com/france-trains/trains-faq-questions-answers.htm#baggage

Overstappen zou ik me geen zorgen over maken: Je ticket zou al info moeten hebben. De grote stations hebben verder digitale borden (Zoals op het vliegveld) die aangeven welke trein waar wanneer vertrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn de belangrijkste regels, waar je zeker rekening mee moet houden.
Reserveren voor de TGV is verplicht, reserveer je ticket online via TGV-europe.com.
Op je ticket staat bij welk rijtuig je moet instappen en op welke zitplaats je kunt zitten.
In de TGV is een restauratierijtuig aanwezig.
In de meeste TGV treinen is in de eerste klas een stopcontact aanwezig.
Advies: circa 15 minuten (of meer) voor vertrek aanwezig te zijn.

Voor verdere uitgebreide informatie, zie onderstaande link.