De zomervakantie 2018 in Nederland is:

Voor de regio Noord: 21 juli t/m 2 september 2018
Voor de regio Midden: 14 juli t/m 26 augustus 2018
Voor de regio Zuid: 7 juli t/m 19 augustus 2018

De overheid heeft de vakanties gespreid over drie regio's: Noord-, Midden- en Zuid-Nederland. Tussen het begin van de vakantie in de eerste regio en die in de laatste regio zit drie weken verschil.

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) stelt elk jaar de data voor 3 schoolvakanties vast. Scholen in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs moeten zich aan deze data houden. Voor de overige vakanties geeft het ministerie adviesdata. Mbo-instellingen, hogescholen en universiteiten bepalen hun vakantiedata zelf.

De overheid probeert bij het bepalen van de schoolvakanties rekening te houden met verschillende partijen. Zoals ouders, scholen en de toeristische sector. Het ministerie van OCW stemt daarom de data van de schoolvakanties altijd af met de toeristische sector, ouderorganisaties en de sectorraden voor basisonderwijs en voortgezet onderwijs.
...
Correctie: Tussen het begin van de vakantie in de eerste regio en die in de laatste regio zit TWEE weken verschil.

Het aantal weken verschil staat verkeerd vermeld op de website van de rijksoverheid.
...
Correctie 2:

Het aantal weken verschil staat verkeerd vermeld op de WIKIPEDIA-PAGINA.
Antoni
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Hier nog eens duidelijk te zien met kalendertjes. Klopt de Overheid heeft het goed
Er zitten 2 weken verschil tussen het begin van de vakantie in de eerste regio en in die in de laatste regio.
https://www.schoolvakanties-nederland.nl/zomervakantie-2018.html