Wat is het beste moment om een vliegticket te boeken?

Maakt het nog uit welke dag of hoeveel dagen van tevoren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat hangt er vanaf. Wil je enige keuze op een plek hebben? Is je vraag prijstechnisch? Zijn de dagen ver van te voren bekend en staan deze vast of kan je een x aantal dagen opschuiven?
Ritsuka
6 jaar geleden
Tip: het boek 'Thuisblijven is duurder' geeft info over goedkoop tickets boeken.
Parra187
6 jaar geleden
@grummes niet OP maar doe maar beide
tinus1969
6 jaar geleden
Er doen veel verhalen de ronde over 'beste momenten', sommige van die verhalen lijken zelf weer afkomstig van ticketverkopers om het maar ingewikkeld te maken.
zondag
6 jaar geleden
Als je al ver van tevoren een gunstige prijs ziet moet je boeken. Wij hebben 6,5 maand van tevoren geboekt. Een retourticket kostte toen per persoon zonder boekings- en bagagekosten €56. Ik heb net even gekeken wat het ticket nu zonder boekings- en bagagekosten kost. Houd je vast: €199,75. Kassa!!!

Het beste antwoord

In het algemeen geldt dat zowel qua prijs als qua beschikbaarheid het raadzaam is zo lang mogelijk tevoren te boeken. Verder geldt dat hoe flexibeler je bent in vertrekdag en vertrektijd, hoe groter de kans op een goede prijs. Het maakt nl. ook nog uit op welk moment van de dag en welke dag van de week je wilt vliegen. Vluchten die veel door zakelijke reizigers gebruikt worden, zijn vaak duurder. De luchtvaart is echter een vrij onvoorspelbare wereld. Vluchten kunnen opeens veranderen, er kunnen overwachtse prijsacties komen als een maatschappij voorziet dat een vlucht niet vol komt. Er zijn ook grote verschillen tussen maatschappijen op eenzelfde route, en grote verschillen tussen lijn- en chartervluchten. Het antwoord op je vraag is dus van heel factoren afhankelijk. Houd de diverse websites goed in de gaten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is er maar één vuistregel: Voor lijnvluchten is lang van tevoren boeken goedkoper.