Is aids besmetting mogelijk dmv. muskieten die je steken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Erna55
6 jaar geleden
Nee.
Lees hier eens : https://aidsfonds.nl/hiv-aids/over-hiv-en-aids/hoe-loop-je-hiv-op
Amadea
6 jaar geleden
En ook op Goeie Vraag staat al informatie, alleen dan over muggen maar met muskieten is het gewoon 't zelfde: https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/66391/stel-mug-prikt-aidsvirus-mug

Antwoorden (1)

Je kunt geen besmetting oplopen door insecten. De hoeveelheid bloed die een mug opzuigt is te klein om iemand anders te infecteren. Bovendien kan hiv niet overleven in het bloed dat een mug opzuigt.

Lees in de bron hoe je wel of niet besmet kunt worden.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb mijn twijfels,een agent die zich prikt aan een besmette naald waarop praktisch op het oog niets aan tezien is staat doodsangsten uit,het opzuignaaldje van een muskiet zal ook aan de buitenkant miniscule moleculen bloedresten hebben dus dat komt wanneer ie ergens anders opnieuw steekt in contact met je huidlaag.
Nou jij /iemand anders weer!
Erna55
6 jaar geleden
Ik neem aan dat de informatie van het aidsfonds wel juist is.
LeonardN
6 jaar geleden
Het is ook maar de vraag of de angsten die die agent uitstaat zo terecht zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
door een besmette naard kun je inderdaad hiv krijgen, hoezo door een mug niet nee?
LeonardN
6 jaar geleden
"Hoezo door een mug niet?" Dat is helemaal de vraag niet. De vraag is OF het kan, niet waarom het niet zou kunnen. Van een besmette spuit en naald kan je inderdaad besmet raken, maar dan zal je wel daarmee moeten gaan injecteren en de spuit nog besmette bloedresten moeten bevatten. Of je van een besmette naald, besmet kan raken door enkel de huid ermee door te prikken weet ik niet. https://aidsfonds.nl/hiv-aids/over-hiv-en-aids/hoe-loop-je-hiv-op#2
""
Drugsgebruik met besmette spuiten en naalden
In gebruikte naalden en spuiten kunnen bloedresten achterblijven. Drugsgebruikers die recent gebruikte naalden en spuiten delen, kunnen hiv oplopen als zij geïnfecteerde bloedresten bij zichzelf inspuiten. Het risico op infectie is hier vele malen hoger dan bij het per ongeluk prikken aan een naald. Immers het geïnfecteerde bloed wordt rechtstreeks in de aders gespoten.
""
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik zeg ook nergens dat dat de vraag is, ik stel de vraag zelf. Als je het antwoord niet weet, hoef je niet te reageren.
LeonardN
6 jaar geleden
Ik zou er een nieuwe vraag van maken.