Hoe worden de maten van je handbagage gecontroleerd?

Ik hoop over een poosje met Lufthansa te vliegen. De max diepte voor een tas is 23 cm. Nu heb ik een rugzak die ik graag mee wil nemen als handbagage. Maar als je de maten van deze rugzak opzoekt op internet staat er 25 cm. Nu is het wel zo dat als ik niet te veel in deze tas doe, de diepte 23 cm of minder is. Mag je de rugzak dan dus wel gewoon meenemen? En hoe meten ze dit dan op het vliegveld?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
6.1K

Antwoorden (1)

Ze hebben een vak staan, je koffer of tas moet in dit vak passen om mee te mogen. Hoe streng ze hiermee zijn verschilt per luchtvaartmaatschappij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier zie je een voorbeeld van zo'n bak waar je handbagage in moet passen: https://images4.persgroep.net/rcs/w7r3JrVAsia-yMzkAa1hTz0sNUE/diocontent/105421948/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Toegevoegd na 3 minuten:
Zolang je je tas niet te vol doet, en hij binnen die 23 cm blijft, dan zit je goed.
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
+
Eventueel een riem of spanband om de rugzak doen om 'm platter te maken. Een deel van de inhoud zal gewoon lucht zijn en dan kun je de rugzak makkelijk platdrukken en met een spanband plat houden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ van mij. Meestal letten ze trouwens meer op het gewicht dan op een centimetertje meer.
Je mag 7 of 10 kg meenemen in je handbagage (verschilt per luchtvaartmaatschappij) en daar zit je zo aan!
tinus1969
6 jaar geleden
@HeleenF, mijn ervaring is juist, dat ze niet letten op gewicht maar wel (streng!) op formaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+