Kan ik wiet meenemen in de trein naar Duitsland?

Hallo ik ga deze vakantie met de trein naar Duitsland (Berlijn) en ik vroeg me af hoe streng ze controleren aangezien ik een gram of 3 wil mee nemen en wat de eventuele straf zou zijn mocht ik gepakt worden (ik ben 16)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
30.3K
Amadea
6 jaar geleden
In Duitsland mag je net als in Nederland pas vanaf 18 jaar rookwaren bij je hebben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Doe maar lekker niet joh. Wel zo veilig en verstandig. Met alle terreur etc zijn de controles sowieso al scherper. Misschien zien zij het in Duitsland ook wel als smokkel of handel. Nou dan ben je echt de sjaak. 3 gram valt namelijk niet onder een kleine hoeveelheid voor eigen gebruik.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is verboden maar ik neem het ook altijd mee na duitsland, in berlijn kan je rustig met een jointje over straat lopen politie doet daar meestal niet zo lastig. Zolang je het niet forceert en gewoon een rustig plekje opzoekt om te blowen kan je wel roken in duitsland. En als je dan in de trein zit doe voor de zekerheid dat zakje wiet in je onderbroek de kans is klein dat ze je foullieren en als ze het dan toch doen zit het in je onderbroek voelen ze niet gewoon dubbel wietzakje zodat ze niks ruiken dan komt het wel goed

Antwoorden (2)

Allereerst, als minderjarige mag je geen wiet bij je hebben. Het bezit van wiet is strafbaar en wanneer er bij een minderjarige wiet wordt gevonden wordt deze sowieso in beslag genomen, en kan er een strafrechtelijke procedure worden gestart. Dit kan ook een boete zijn.
In Duitsland is het bezit van wiet ook strafbaar, maar als het om een geringe hoeveelheid gaat, zullen zij geen strafrechtelijke procedure starten. Wat precies een geringe hoeveelheid is, wordt per regio bepaald.
Hoewel ik de specifieke informatie niet kan vinden, ga ik er van uit dat de wetgeving op dit gebied niet veel verschilt dan Nederland. De kans is dus ook aanwezig dat er een strafrechtelijke procedure wordt gestart omdat je nog minderjarig bent.

Ik zou zeggen, neem het risico niet. Er wordt veel gecontroleerd in internationale treinen en je kunt beter voorkomen dan genezen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het in het bezit hebben van wiet is in Duitsland, net als in Nederland trouwens, verboden. Er worden geregeld gerichte controles uitgevoerd in de trein van Nederland naar Duitsland. Hier worden ook drugshonden bij ingezet. Pakkans met een hond er bij is dan 100%.

Wat gebeurt er als een hond aanslaat (stilhoudt) bij jou? Je wordt allereerst aangehouden. Voorgeleiding voor een hovj. Daarna wordt uitlevering gevraagd van de drugs en alsnog wordt je onderzocht aan de kleding ( je moet je uitkleden). Afhankelijk van de hoeveelheid die je bij je hebt wordt een vervolgtraject opgestart. Je krijgt hoe dan ook een registratie in de politiesystemen.

Advies: brand je vingers er niet aan! Als je niet tijdens de vakantie zonder wiet kan heb je toch een ernstig probleem en kun je beter hier hulp voor gaan zoeken.
AlphaLimaSierra