Kan ik wiet meenemen in de trein naar Duitsland?

Hallo ik ga deze vakantie met de trein naar Duitsland (Berlijn) en ik vroeg me af hoe streng ze controleren aangezien ik een gram of 3 wil mee nemen en wat de eventuele straf zou zijn mocht ik gepakt worden (ik ben 16)

Weet jij het antwoord?

/2500

Allereerst, als minderjarige mag je geen wiet bij je hebben. Het bezit van wiet is strafbaar en wanneer er bij een minderjarige wiet wordt gevonden wordt deze sowieso in beslag genomen, en kan er een strafrechtelijke procedure worden gestart. Dit kan ook een boete zijn. In Duitsland is het bezit van wiet ook strafbaar, maar als het om een geringe hoeveelheid gaat, zullen zij geen strafrechtelijke procedure starten. Wat precies een geringe hoeveelheid is, wordt per regio bepaald. Hoewel ik de specifieke informatie niet kan vinden, ga ik er van uit dat de wetgeving op dit gebied niet veel verschilt dan Nederland. De kans is dus ook aanwezig dat er een strafrechtelijke procedure wordt gestart omdat je nog minderjarig bent. Ik zou zeggen, neem het risico niet. Er wordt veel gecontroleerd in internationale treinen en je kunt beter voorkomen dan genezen.

Bronnen:
http://informatiecentrumcannabis.nl/wet-en...

Het in het bezit hebben van wiet is in Duitsland, net als in Nederland trouwens, verboden. Er worden geregeld gerichte controles uitgevoerd in de trein van Nederland naar Duitsland. Hier worden ook drugshonden bij ingezet. Pakkans met een hond er bij is dan 100%. Wat gebeurt er als een hond aanslaat (stilhoudt) bij jou? Je wordt allereerst aangehouden. Voorgeleiding voor een hovj. Daarna wordt uitlevering gevraagd van de drugs en alsnog wordt je onderzocht aan de kleding ( je moet je uitkleden). Afhankelijk van de hoeveelheid die je bij je hebt wordt een vervolgtraject opgestart. Je krijgt hoe dan ook een registratie in de politiesystemen. Advies: brand je vingers er niet aan! Als je niet tijdens de vakantie zonder wiet kan heb je toch een ernstig probleem en kun je beter hier hulp voor gaan zoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100