waar is het koel in de zomer in China?

In Peeking is het nu 38 grd. We willen zo snel mogelijk naar een regio wat aangenamer is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (1)

In China kun je in de zomer het beste naar de hooglanden in het (zuid)westen gaan. Hier is maximaal 23 graden. Is het hier toch een enkele keer iets warmer, dan naar het hooggebergte. (Hoe hoger hoe koeler, er ligt eeuwige sneeuw.)

-------Op de hooglanden van Tibet en Qinghai (boven de 4000 meter) zijn de zomers kort en gematigd warm. In Lhasa is het aangenaam met een maximumtemperatuur van 23 graden. Zo af en toe wordt het zelfs tropisch, maar niet echt vaak. In de nachten koelt het flink af en de temperatuur daalt 's avonds snel.------- (bron)

Weersverwachting Lhasa:
http://www.weer.nl/verwachting/china/lhasa/18434982/

Toegevoegd na 11 uur:
@dietje1234

-----Net op het nieuws : hevige regenval in Tibet,-----

Weerbericht Lhasa deze week, temp 18gr oplopend tot 23/24 graden. Ma/Di lichte/motregen half bewolkt, Woe bewolkt/droog en daarna 4 dagen halfbewolkt met zon.

http://www.nu.nl/buitenland/4827972/video-flat-stort-in-hevige-regenval-in-tibet.html
http://www.nu.nl/buitenland/2828207/china-sluit-tibet-toeristen.html

"Hoogteziekte
Tibet ligt op een gemiddelde hoogte van 4000 meter. Ons lichaam is niet gewend aan de ijle lucht op deze hoogte en heeft enkele dagen nodig om te acclimatiseren. Hoogteziekte is een van de dingen waar u mee te maken kan krijgen tijdens een reis in Tibet. Hoogteziekte is volkomen onvoorspelbaar en de gevoeligheid hiervan verschilt per individu.

De gebruikelijke verschijnselen die zich direct na aankomst kunnen voordoen zijn: lichte hoofdpijn, misselijkheid, gevoel van zwakte, gebrek aan eetlust, kortademigheid en slapeloosheid. Wanneer u last krijgt van enkele van deze symptomen is het belangrijk om veel te blijven drinken (minimaal 3 liter per dag en het liefst water of kruidenthee). Het gebruik van alcohol en koffie wordt sterk afgeraden en ook kunt u het gebruik van slaappillen en andere kalmerende middelen beter vermijden."
https://www.333travel.nl/reisinformatie/landinformatie/china/lhasa

Het is bijzonder, maar ondanks alles, een hele fijne vakantie! :)