vakantie Chersonissos, hoeveel geld meenemen?

Als ik met 2 vrienden van mij op vakantie wil naar Chersonissos (10 dagen) hoeveel euro moeten wij dan ongeveer P.P meenemen voor eten en drinken? (Nemen geen all inclusive)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Je kunt daar ook wel pinnen lijkt mij

Antwoorden (1)

Ik zou een paar tientjes meenemen voor als je even snel wat geld nodig hebt. Gewoon in de zin van "altijd handig". Elk bedrag tussen de 50 en de 100 euro is prima.

Als je daar eenmaal bent, kun je heel gewoon pinnen. Bij veel winkels kun je gewoon met je pinpas betalen. Meestal niet contactloos, maar wel door de pas in het apparaat te steken en op de gebruikelijke manier te pinnen. Contant geld kun je zonder kosten opnemen bij één van de vele pinautomaten.

Op deze manier loop je nooit met pakken vol contant geld rond, en hoef je ook geen geld te verstoppen in je hotel. Dat is wel zo veilig.

Het enige waar je aan moet denken is dat je voordat je op vakantie gaat controleert of je met jouw pas en jouw bankrekening wel mag pinnen in Europa. Afhankelijk van je bank zou het kunnen zijn dat je alleen in Nederland kunt pinnen, en dat je via Internetbankieren het Europa-pinnen aan moet zetten. Als je maar af en toe in het buitenland bent, kun je het Europa-pinnen alleen gedurende je vakantie aanzetten, en daarna weer uitzetten - maar dat hangt dus af van de regels en de mogelijkheden van jouw bank en jouw bankrekening.

Cryofiel