Hoeveel geld minimaal opnemen in Engeland?

Hallo,
Ik ga over twee dagen naar Engeland. Er is tegen me gezegd dat ik geen geld in pond hoef te wissen in Nederland, in bijna alle winkels daar kan je pinnen. Kan ik ook geld opnemen/pinnen in Engeland? Zoja, wat is het minimale en maximale hiervan? En ik kan gewoon geld opnemen (zo kan je ook aan ponden komen, toch?) met een wereld rabo pas?
Ik hoor het graag!
Groeten,
Heidi

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Je kan in het buitenland gewoon pinnen en dan komt de daar gebruikte valuta uit de pinmachine. De minimale of uitgave zal net als in Nederland verschillen per bank maar neem aan dat het ook zoiets is als 20 euro (20 pond oid). Soms echter is het slimmer om meer per keer te pinnen omdat er ook doorberekend wordt door de banken per transactie. Neem dus 200 pond of meer per keer op. Dat zal goedkoper zijn dan 4x50 pond.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.nationwide.co.uk/support/support-articles/manage-your-account/atm-and-branch-withdrawal-limits

Hieruit zou blijken dat 10 pond ook mogelijk is, De maximale uitgave zal wellicht nog weer door de Rabobank en jouw specifieke rekening gelimiteerd worden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een maximum reset zich meestal dagelijks (om 0:00 uur) dus de volgende dag kan je meer pinnen als je echt veel cash wil betalen. Maar vaak zat kan je gewoon met je rabowereldpas betalen in de winkel. Toch is het handig om cash te hebben als deze geweigerd wordt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Met dank aan ronron1212

Je zou € 1.250 per WEEK kunnen trekken in het buitenland. En dat is dan natuurlijk een ander bedrag in ponden. Grofweg 1000 pond.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aah, dankjewel voor het helpen!