Mag je op je 16e alleen op een vakantie park?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik wou het vroeger ook maar mocht niet. Ik weet niet of de regelgeving veranderd is. Je hoort het wel steeds vaker. Bij mijn zoon op school gaan de jongens met groepjes een huisje huren. Misschien dat het mag.
TurfGraver
7 jaar geleden
Voorbeeld.
Zie eerste regel van voorwaarden:
animation1.centerparcs.com/nl-nl/ms/CP-NL_AlgemeneVoorwaarden_2016_okt.pdf
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt inderdaad. TurfGraver.

Antwoorden (1)

Zo te lezen "Hou er dan rekening mee dat VEEL vakantieparken alleen reserveringen in behandeling nemen van personen die 18 jaar of ouder zijn."
Veel is niet allemaal, maar betekent dat er misschien wel een paar zijn met andere regels. Dat betekent zoeken.

Antwoord
Misschien wel, maar in principe wordt een leeftijd aangehouden van 18 jaar en ouder.

"Alleen reizende jongeren & korting
Ben je student en wil je toch zonder je ouders op vakantie? Hou er dan rekening mee dat veel vakantieparken alleen reserveringen in behandeling nemen van personen die 18 jaar of ouder zijn. Studenten krijgen geen studentenkorting als ze boeken bij Landal, Center Parcs en Roompot. Wel kunnen ze gebruik maken van aanbiedingen: Last minutes bungalows." (bron)

Toegevoegd na 3 minuten:
1. Boekingen
Center Parcs neemt alleen boekingen in behandeling van personen vanaf 18
jaar. De huurder dient 18 jaar of ouder te zijn en bij het verblijf aanwezig te zijn.
Center Parcs behoudt zich het recht voor om te allen tijde – zonder opgaaf van
redenen – een boeking te weigeren.
www.centerparcs.nl/flash/286/421/betaaldediensten.pdf

Toegevoegd na 12 minuten:
Kijk hier eens, misschien heb ik hier toch iets gevonden.
Het gaat over een groep jongeren, beter een mailtje sturen, dat geven ze zelf al aan, om te informeren hoe het zit als je alleen wilt gaan.

"Als je met een groep jongeren op vakantie gaat waarvan een deel nog geen 18 is, maar er wel minimaal één persoon 18 jaar is, dan is het meestal ook mogelijk om te boeken. Zijn jullie allemaal onder de 18, dan gelden er vaak andere regels.

Wil je zeker weten of je kan boeken, dan kun je het beste een mail sturen naar info@vakantiehuishurenonline.nl met de volgende gegevens:
-de leeftijden van de jongste en de oudste persoon (met geboortedatum)
-aantal personen voor de boeking
-gewenste verblijfsduur
-datum van de vakantie
-het vakantiehuis waarin jullie geïnteresseerd zijn (één vakantiehuis dat jullie voorkeur heeft)." (bron)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Let op dat ook 'veel' parken eisen dat een persoon van 18 of ouder aanwezig is in het verblijf! Dus niet alleen de boeking dient door een 18 jaar of ouder gedaan te worden maar deze moet ook aanwezig zijn op de park, iets met verantwoordelijk kunnen stellen ;).