Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een auto huren op gran canaria zonder creditcard?

Ik ga 27 januari voor een week naar gran canaria en wil graag voor een aantal dagen een auto huren, heb echter geen creditcard. Is het wel mogelijk om een auto te huren en zo ja weet iemand waar dit kan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Is een lastige kwestie want verreweg elke autoverhuurder wil een creditcard zien i.v.m. met eventuele naheffingen uit overtredingen.
Ik heb het verhuurbedrijf wat gelieerd is aan het hotel overgehaald om contant te betalen en dat het hotel garant stond voor eventuele boetes. Wellicht kun je ook zo'n constructie maken met het hotel? Het vervelende is dan alleen dat de verhuurder nèt niet de auto heeft die je wil....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het ligt per bestemming en per aanbieder eraan of een boeking zonder creditcard mogelijk is. Dit staat in ieder geval in de algemene voorwaarden van de verhuurder. Bijgevoegd 2 links die meer info geven.

De eerste website geeft een lijst met aanbieders waar boeking zonder creditcard mogelijk is. Via de 2de link is het mogelijk aanbieders te vergelijken en per aanbieder de algemene voorwaarden te lezen of creditcards wel of niet nodig zijn.

Zelf gebruik ik mijn creditcard ook alleen voor het huren van auto's. Best een beetje jammer dat de huurauto industrie nog niet creditcard vrij is. In ieder geval succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toevallig dat je dit vraagt! Ik ben begin vanaf 10 december twee weekjes naar Gran canaria gegaan en heb daar een auto gehuurd die ik vooraf reserveerde online.

Toen ik aan kwam, en mijn creditcard wou gebruiken om mijn borg te betalen kwam ik er achter dat ik de pincode niet meer wist!!

Gelukkig zij die man van Orlando (het verhuur bedrijf): ....nou vooruit. Voor deze keer mag het. Dus ik had geluk en mocht ook met mijn debit card (je pin pas) betalen..

Ik heb dus veel geluk gehad. Het kan dus wel met een pin pas maar het is niet de bedoeling.

Maar een credit card is misschien gewoon fijn om te hebben als je van plan bent vaker te reizen? Maargoed.. dit was mijn ervaring. Heel veel plezier in Gran canaria.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Helaas kan ik zelf nog geen creditcard aanvragen aangezien ik nog studeer.
Mijn vriend werkt sinds september en kan ook nog geen creditcard aanvragen omdat hij nog niet langer dan 6 maanden werkt.
Daarom is het voor ons belangrijk om een auto te kunnen huren zonder creditcard.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding