Kan ik zonder ouder naar het buitenland reizen met een andere familie?

Ik ga binnenkort vliegen met een andere familie zonder mijn moeder. Ik heb al een verklaring van de gemeente dat ik zonder ouder naar het buitenland mag reizen. Mijn vraag is dus of ik nog andere papieren nodig heb? Mijn vader is overleden en ik heb mijn moeders achternaam. Ik ben natuurlijk minderjarig. Bij voorbaat bedankt voor alle antwoorden!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Behalve de toestemmingsverklaring heb je een eigen paspoort of ID kaart nodig. En afhankelijk van het land waar je naartoe gaat misschien een visum.
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Inekez1 iedere nederlander behoort minimaal een id kaart te hebben.
tinus1969
7 jaar geleden
Na enig twijfelen: Min. De vraag of zo'n verklaring nodig is hangt heel erg af van het land.