Is het verstandig om in deze tijden op vakantie te gaan naar Griekenland?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb het in dit geval over een vakantie naar plaatsen die niet enorm toeristisch zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Je kan last krijgen met stakingen bij het openbaar vervoer en luchtverkeer (taxi's blijven meestal wel rijden en je kan natuurlijk ook een auto huren). En als er ergens een grote demonstratie is kan je daar waarschijnlijk beter uit de buurt blijven (grote demonstraties; hoe vredelievend ook bedoeld lopen gemakkelijk uit de hand). Voor de rest is Griekenland nog steeds een uitstekend vakantieland hoor. Overleg evt. met je reisorganisatie hoe zij plannen om te gaan met dergelijke stakingen. De Grieken zien je graag komen. Ook in de minder toeristische delen (daar moet je waarschijnlijk toch wel eigen vervoer voor regelen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het ligt eraan waar je gaat.
1 Ding is zeker.
Ze kunnen je GELD goed gebruiken! =D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ambtenaren w.o. luchtverkeersleiders gaan staken omdat zij wel héél diep in hun portemonnee worden getroffen. Als je de weet dat Griekenland erg moet gaan bezuinigen en demonstraties en acties worden gevoerd waarbij zelfs doden vallen en de economie wordt ontwricht.
Nou dan zou ik mij nog wel even bedenken alvorens ik een vakantie naar griekenland boek. Helaas is de touristenindustrie hiervan de klos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh gaat het zo erg aan toe?
word weer tijd dat ik nieuws ga kijken haha
zelf zou ik niet naar de plaatsen gaan waar op het moment gestaakt word, dan kun je namelijk NIKS daar.

ga naar een rustig eiland ofzo, als je tenminste daarvan houd ;)

mijn moeder zelf heeft iets met Griekenland, en die zegt nu de hele tijd de komende 20 jaar mogen we alles daar gratis doen omdat zij ons geld hebben haha...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon gaan, zeker omdat ik weet dat de mediaberichten die we hier te horen krijgen vaak opgeblazen worden. En als je naar de niet-touristische gebieden wilt zal het rustige leven daar gewoon door gaan. In Athene zal de sfeer heel anders zijn dan in een klein dorp.
Ga lekker, en ik wens je veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kom er net vandaan (Rhodos). En je merkt eigenlijk niets van alle onrusten. In Athene is vanalles aan de hand, maar op de eilanden is het gewoon rustig. Wel is de economie een onderwerp dat alle grieken bezig houdt. Overigens merk je wel wat aan de prijzen. Zo is de benzine op dit moment duurder dan bij ons, terwijl het voorheen gewoon de helft was. Antwoord op je vraag: Kwa veiligheid kun je gerust naar Griekenland. Maar ga er niet heen als je verwacht een goedkope vakantie te hebben.