mag deze afmeting als handbagage mee in het vliegtuig?

Ik wil een koffer kopen voor mee op vakantie als handbagage, mag een koffer met deze afmeting mee in het vliegtuig?:

Afmetingen
26 x 43 x 67 cm (lxbxh)
Lengte
260 mm
Breedte
430 mm
Hoogte
670 mm

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Neen, maximale hoogte is 55cm!
ronron1212
7 jaar geleden
Is een te grote koffer
https://www.alle-handbagage-afmetingen.nl/
Utrecht
7 jaar geleden
Zoals al gezegd is de maximale hoogte 56cm, bij veel maatschappijen 55cm.
Maar dat kan je zelf ook Googlen....

Antwoorden (1)

Helaas gaat dit niet lukken. Bij alle luchtvaartmaatschappijen (die ik heb gevonden) is de maximale hoogte gesteld op maximaal 56 cm (vaak 55 cm). De breedte mag vaak 35 cm zijn en de diepte 25 cm. Dit is wel per vliegtuigmaatschappij verschillend.
Bij onderstaande bron zie je de afmetingen gegeven per vliegtuigmaatschappij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de afmetingen van handbagage zijn door de IATA (branchevereniging luchtvaart) regels opgesteld. Als je lengte, breedte en diepte van de handbagage optelt, is het maximum 115c

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteraard 115 cm in de laatste zin van toevoeging.