Waar in Kroatië is het kindvriendelijk?

Wij zoeken in de herfstvakantie van 2016 naar Kroatië te gaan met onze kinderen (met de wagen). We vroegen ons af welke steden/dorpen kindvriendelijk zijn. We zijn daar nog nooit geweest.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (1)

Porec is een gezellig, bruisend havenstadje, waar jullie lekker kunnen wandelen over de boulevard, een frisse duik kunnen nemen in zee of op avontuur kunnen gaan in de Baredine druipsteengrot (Jama Baredine). Ook leuk: een safari op de Brijuni-eilanden! In het Nationale Park op Brijuni lopen onder andere hertjes, hazen en pauwen rond. Zijn jullie in een avontuurlijke bui, doe dan een treinrit door het safaripark. Hier kom je oog in oog te staan met giraffes, zebra's en olifanten! Willen jullie in Porec naar het strand, houd er dan wel rekening mee dat er hier geen zandstranden zijn, maar rotsstranden. Het is dus handig om een paar stretchers of matjes mee te nemen, en waterschoenen voor de kids.

Het plaatsje Rovinj is ook een echte droombestemming; de zee is er strakblauw en in het gezellige centrum hangt een relaxed sfeertje. Watersporters kunnen zich aan de kust bij het plaatsje helemaal uitleven. Ga bijvoorbeeld zeekajakken of scheur over het water op een bananenboot! Zin in een wel heel bijzonder uitje? Vanuit Rovinj vertrekken regelmatig boten naar Venetië. Een tripje naar deze bekende Italiaanse stad is een superbeleving voor het hele gezin! In de zomer kan het er echter wel erg warm en druk zijn; dit kan voor kleinere kinderen wat te veel zijn.

Umag is de ‘place to be’ voor gezinnen die gek zijn op natuur en op dieren; je vindt hier onder andere een eekhoornpark en een supergaaf aquarium! Verder zitten duikers en snorkelaars hier helemaal goed. Ben je op pad met wat oudere kids, dan is een duikexcursie bij duikschool Subaquatic erg leuk. Zij nemen je vanuit Stella Maris mee op een duiktocht langs oude scheepswrakken en grotten. Heel indrukwekkend! Umag is trouwens ook een geschikte vakantiebestemming voor echte strandfans. Vooral de stranden Cizici, Katoro en Polynesia zijn echte aanraders; hier kun je heerlijk relaxen op warm zand en de omgeving is prachtig.