Is liften verboden in Frankrijk?

Laatst vertelde iemand mij dat liften verboden was in Frankrijk. Dit leek mij zelf nogal vreemd; weet iemand of dit inderdaad zo is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Het beste antwoord

Ja, voor een groot deel. Het is er namelijk verboden te liften langs autosnelwegen, langs vierbaanswegen en langs wegen zonder voetpaden.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En buiten de steden en grote dorpen is in Frankrijk geen voetpad te vinden.
Amadea
7 jaar geleden
Je kunt dus in principe wel liftend van een groot dorp naar een stad aan de andere kant van het land komen.