Is een alcoholtest nog steeds verplicht in Frankrijk?

Toen ik deze winter naar Frankrijk reed vroeg ik in een wegrestaurant vlak aan de grens om alcoholtests, maar daar zeiden ze me dat dit niet meer verplicht is. Klopt dit wel? Ik ga namelijk weer naar Frankrijk deze zomer. Ik vind op internet enkel artikels/pagina's die dateren van vorige zomer of vroeger.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Een alcoholtest (éthylotest of alcootest) is verplicht in elk voertuig (ook buitenlandse voertuigen), maar bestuurders die geen test bij zich hebben krijgen geen boete. De alcoholtest (met keurmerk NF20702 of NF20704) is onder meer verkrijgbaar bij de ANWB. Met deze test kunnen bestuurders, bij twijfel over het alcoholgehalte in het bloed, zelf bepalen of ze wel of niet in staat zijn hun voertuig te besturen. Het maximaal toegestane alcoholgehalte in het bloed is 0,5 promille.
fremar