Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het veilig om op dit moment naar Parijs te reizen?

Ik ga binnenkort naar Parijs en ik vroeg me af of het dreigingsniveau daar nog steeds hoog is, en of ik hier voor rekening mee moet houden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K
ronron1212
8 jaar geleden
wat is tegenwoordig veilig? Je kunt proberen je thuis op te sluiten misschien ben je dan veilig. De kans op een ongeluk is ook altijd aanwezig. Als je wilt leven ga je gewoon.
Z512099
8 jaar geleden
Parijs is vele malen veiliger dan hier de straat op het zebrapad over te steken bij groen licht voor de voetganger.
Je moet niet bang willen zijn, dat is juist hun streven.
paulus811
8 jaar geleden
Dit lijkt me iets wat je zelf moet inschatten. ALs nou iedereen hier roept dat het veilig is, is het dan veilig? Daar komt nog bij dat wat nu veilig is, morgen eruit kan zien als oorlogsgebied.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor het moment zou ik niet naar Parijs gaan. Niet wegens de terreurdreiging maar eerder omdat er door een omstreden wet die ingevoerd zal worden de mensen massaal op straat gaan. Men vreest voor de ergste rellen sinds 1968. Ik zou even wachten tot er weer kalmte is daar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na de aanslagen op 13 november 2015 zijn er aangescherpte veiligheidsmaatregelen in Frankrijk. Je moet in het bezit zijn van een reisdocument om het land in of uit te mogen reizen. Dit advies dateert van 20-01-2016 en is nog steeds geldig op 14-04-2016.

Door sociale onrust kunnen er ongeregeldheden voorkomen in de voorsteden (banlieues) van Parijs en andere grote steden. Het is dus verstandig om de banlieus van Parijs niet in te gaan. Vooral niet tijdens demonstraties en samenscholingen.

Je blijft verder zelf verantwoordelijk voor jouw veiligheid en beslissing om wel of niet te reizen. Je zou je kunnen laten registreren bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. Bij een noodsituatie kan de ambassade jou dan bereiken.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding