Kan ik als 17-jarige een toeristenvisum voor Australië aanvragen?

Ik wil in juli een maand rondreizen in Australië met een vriend. Nu is het zo dat zij 19 is en ik 17. Kan ik als 17-jarige individueel een toeristenvisum voor Australië aanvragen of heb ik hier verdere documenten voor nodig?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (1)

Je kunt een toeristenvisum aanvragen voor Australië. Zolang je nog geen 18jaar bent moeten de ouders een akkoordverklaring afgeven, met kopieën van de paspoorten, gelegaliseerd door een notaris.
Als de aanvraag eenmaal is ingediend kan het wel zes weken duren voordat men het visum ontvangt.
Als Nederlander is een geldig Nederlands paspoort vereist, dat geldig is tot na vertrek uit Australië. Naast een geldig paspoort is ook een visum vereist, welke dan geldig is voor 3 maanden.