Waarom wordt er in Japanse winkels bijna alleen met cash geld betaald ?

Tenminste dat zag ik op een documentaire over Japan op televisie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Zo ver vooruit ze met techniek voorop lopen, zo weinig maken ze er in eigen land gebruik van. Het antwoord op je vraag zou volgens een reisforum zijn dat het simpelweg alleen door grote en dure warenhuizen en dergelijke geaccepteerd wordt en dat het pinnen en betalen per creditcard voor de kleine ondernemer daar nog niet is 'ingeburgerd'.

Zie op de site het hoofdstukje 'Economie'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey bedankt , interessant +

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk omdat er veel zwart geld in de omloop is. Leveranciers werken er mee, en ook het personeel wordt er (gedeeltelijk) mee betaald. Bij girale transacties wordt er e.e.a. geregistreerd en dat is nou net niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze in japan met nauwe ogen kijken:()