Het is hartstikke leuk. Je bent er echt even uit.

Oke, de boot doet er zo'n 15 uur over, maar er is genoeg te doen aan boord om je niet te vervelen.

Ik raad je aan wel een hut te boeken, het is ietsjes duurder, maar je slaapt wel veel beter dan in zo'n stoel.
Daarnaast raad ik je ook aan het buffet bij te boeken. Ze hebben daar echt een top buffet, lekker eten terwijl je ondertussen onderweg bent naar Newcastle.

Verder is er genoeg vertier aan boord. Je kunt naar de bioscoop (stel je daar trouwens niet zo veel van voor, het is niet zo'n grote zaal met van die lekkere bios-stoelen, het is meer zo'n collegezaalachtig idee, houten stoelen, tafeltje ervoor en de film wordt vertoond op een dia-scherm, maar wel leuk), je kunt (tax-free) winkelen, er is een nachtclub, verschillende barretjes en een gokhal.

De volgende morgen kun je rustig ontbijten, terwijl de boot de haven van Newcastle binnenvaart.

Met de mini-cruise wordt je per bus naar het centrum van Newcastle gebracht. De chauffeur geeft je duidelijke instructies over hoe laat je daar op diezelfde plek weer opgehaald wordt voor de terugtocht.
Je hebt zo'n 7 uur de tijd om de stad te verkennen.
Voetballiefhebber als ik ben zijn wij eerst naar het stadion van Newcastle United gegaan, waar we een heel leuke rondleiding gehad hebben. Daarna even een engelse publunch gedaan en toen geshopt. Newcastle staat bekend om haar grote shoppingcentra.

Heb je niet zo'n zin om te shoppen, maak dan een stadsrondwandeling langs de bruggen over de Tyne.

Echt er is genoeg te doen om er een leuke dag van te maken.
's Avonds zit je dan weer aan boord, zelfde verhaal, lekker eten, nachtclub-bezoekje en de volgende morgen, na het ontbijt, verlaat je de boot weer.
Je bent alles bij elkaar nog geen 3 dagen weggeweest, maar het voelt toch als een klein vakantietje.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik vond deze link met beoordelingen van meerdere reizigers:
http://www.zoover.nl/dfds-seaways-minicruise-newcastle/cruiseschip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontzettend weinig. Het was een jubileumactie in het teken van 40 jaar ECI, gratis overtocht naar Newcastle. Ik weet niet of er veel addertjes zijn. Het schip moet toch varen, dus ze hebben graag een grote bezetting. Het wordt pas echt duur als je er een auto bij boekt.
En ja, ze hopen te verdienen op de extra's: Het bijboeken van een buffet, het aan boord shoppen, een drankje in de nachtclub etc.

Andere antwoorden (3)

Het duurt wel lang, maar het verblijf op de boot is niet onaangenaam. Je kunt een film bekijken, naar een van de restaurants en slapen in een hut, als je die geboekt hebt, of in een vliegtuigstoel. Newcastle heeft op een na de meeste historische gebouwen in Engeland, maar wist mij niet te imponeren. Er zijn wel heel veel winkels en je kunt naar Edinbrough. Op de boot kun je wel donken Schotten aantreffen. Ze zijn erg vrolijk, maar maken veel lawaai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik vond het leuk om te doen, vooral de winkels veelal overdekt is gewoon eens wat anders. Ik ben niet zo'n winkelgek maar dit leek soms meer op een markt en de gebouwen en omgeving zijn ook leuk.
We hadden wel een hut geboekt zodat je uitgerust aankomt maar er sliepen ook veel mensen op een stoel of gewoon in een slaapzak op de grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een keer met die boot (DSDF seaways) naar Newcastle gevaren tijdens onstuimig weer. Dan is het absoluut NIET aangenaam. Allemaal kotsende mensen om je heen...