Een vrouw op vakantie in Iran moet die zich houden aan de kledingvoorschriften voor lokale vrouwen?

of zijn die niet zo strikt?

Toegevoegd na 1 uur:
natuurlijk moet je je aanpassen aan de zeden en gebruiken in het bezochte land. dus niet te korte rokken of teveel bloot. maar moet je ook een hoofddoek om of misschien wel een boerka dragen. of is er op dat punt toch meer vrijheid in dat land dan bijv in Afghanistan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Lijkt me erg verstandig. Je moet je altijd in een ander land aan de zeden en gewoonten aanpassen, al zijn wij Nederlanders daar niet altijd mee bezig. Eisen wij ook niet dat anderen zich hier aanpassen als ze in ons land zijn? Het is op de eerste plaats een teken van respect voor het gastland. Toegevoegd na 1 uur: Nee, je hoeft geen bourka te dragen, maar wel je haar bedekken met een sjaal.

Ja. Dat las ik ooit in een brochure van een reisorganisatie en het wordt bevestigd door het ministerie van buitenlandse zaken. Toegevoegd na 1 uur: Boerka is bij mijn weten niet gebruikelijk in Iran maar een hoofddoek is voor vrouwen in het openbaar echt een must. Kijk maar op de sites van Djoser of Koning Aap. Voor mannen is er trouwens ook een beperking: geen alcohol.

Bronnen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/r...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100