Waar is de grootste/hoogste/langste brug van europa??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
8.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De langste in Europa sinds 2018 is de Russische Krimbrug: 16.900 m.

Het beste antwoord

De langste:
De Ponte Vasco Di Gama bij Lissabon, 17.2 Km lang.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Niet waar. Vasco da Gamabrug is maar 12.345 meters. De langste is de Russische Krimbrug. 16/18 km.

Andere antwoorden (3)

Brug van Millau

Toegevoegd na 17 seconden:
(zie bron voor meer informatie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeej +) Toch een leuke bezigheid als je even niets te doen hebt, Goeievraag.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de hoogste brug van Europa. GV is zeker leuk, erg leerzaam!
De Brug van Millau (Frans: Viaduc de Millau) is een meervoudige tuiconstructie over de rivier de Tarn, in de gemeentes Millau en Creissels in het departement Aveyron te Frankrijk. De brug, op 14 december 2004 geopend door toenmalig president Jacques Chirac, is de hoogste brug ter wereld: een van de pijlers is 343 meter hoog, iets hoger dan de Eiffeltoren. De maximale hoogte van het brugdek wordt slechts door de Royal Gorge Bridge (321 meter - Colorado, Verenigde Staten) overtroffen.

De brug draagt de autosnelweg A75/E11 (La Méridienne). De weg verbindt Clermont-Ferrand in het noorden met Béziers en Montpellier in het zuiden. Voordat de brug er was, moest al het verkeer van Parijs naar Perpignan door Millau, of een omweg nemen naar het oosten via Lyon, 912 of 850 km (autosnelwegen A6 en A7) of naar het westen via de A20 Toulouse-Brive-Limoges-Vierzon, 800 km.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De langste brug in Europa is een spoorbrug, de Aérotrain Test Track in Frankrijk. Deze is 18 km lang en loopt van Loiret naar Chevilly.
De langste autobrug in Europa is de Vasco da Gama brug in Portugal. Deze is 17,185 km lang en loopt van Sacavém naar Alcochete.
De hoogste brug in Europa is het Millau Viaduct in Frankrijk, met een hoogte van 343 meter. Ook dit is een autobrug.
Ook leuk om te weten: de langste overdekte houten brug. Deze is te vinden in Bad Säckingen (Duitsland) en gaat over de Rijn naar Stein in Zwitserland. Deze brug is 203,7 meter.