Waarom lopen er geen figuren meer rond in Disneyland Parijs?

Ik ben net terug van mijn 3 daagse reis naar Disneyland Parijs, nu viel het me meteen op dat er nergens in het park Disney figuren rondlopen, enkel aan de ingang staan er enkele en daar is dan natuurlijk een lange wachtrij. Toen ik er 10 jaar geleden was liepen er tientallen Disney figuren rond doorheen het park gedurende de hele dag, dan kon je er meteen mee op de foto en een handtekening vragen. Ik heb op die 3 dagen nog geen 5 verschillende figuren gezien en telkens in een speciaal hoekje waar dan een touwtje rond stond en een lange wachtrij erbij.

Ik heb al opgezocht wat hiervoor de oorzaak zou kunnen zijn, maar ik krijg alleen maar resultaten over dat er geen figuren meer in de hotels zijn.
Voelde me wel een beetje rot aangezien ik €15 aan zo'n handtekeningboekje en pen heb gespendeerd en op het einde van m'n reis is het nog steeds helemaal leeg :(

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

Op een forum van Disney vond ik de uitleg dat ze de meet&greet wat geordender willen laten verlopen.

.... De onderhoudsprojecten zullen voor enige vorm van overlast gaan zorgen ja, vanwege de omvang. Attracties zullen langere tijd worden gesloten en delen van de parken krijgen te maken met schuttingen en stijgers. De grootste ergernis in Disneyland Parijs zijn juist de ‘loslopende’ Disney figuren. Bij dergelijke figuren is het altijd een grote chaos met duwende en voorkruipende bezoekers.
Disney is sinds dit jaar met een test bezig om alle meet & greets met de figuren te voorzien van wachtrijen (met of zonder touw). In alle overige Disney resorts wereldwijd werken ze al sinds jaar en dag met dit ‘systeem’.
Iedereen moet nu dus op zijn of haar beurt wachten en iedereen krijgt de ruimte voor een goede foto met de figuren. De meet & greets zijn nog steeds door het hele park, maar nu dus met wachtrijen. Kijk hiervoor op het entertainmentprogramma voor tijden en locaties.

In een krant in Frankrijk las ik een artikel over de gevolgen van de aanslag op Charlie. De angst voor verkleedde terroristen zou ervoor gezorgd hebben dat er geen loslopende figuren meer in Disney Parijs waren.

Toegevoegd na 17 uur:
Ook in de Efteling is het nu verboden om als verkleed personage rond te lopen.
Zie artikel van omroep Brabant.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2139651093/Cosplay+verboden+in+de+Efteling.+Cos+wattes+Vijf+vragen+over+deze+verkleedpartijen.aspx
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat niet alleen ; ik meen ook ooit ergens gelezen te hebben dat het voor die mensen zelf niet echt goed te doen is meer om in die pakken rond te lopen, wegens de toenemende agressie van zowel ouders als kinderen. Dieptriest. Bovendien is het één van de duurste vormen van attractie, al zou je dat niet zeggen, maar ze worden natuurlijk per uur betaald. Zou er niet raar van opkijken als het ook een vorm van bezuinigen was. Maar veiligheid van de mensen staat ongetwijfeld voorop. Van mij een plus. (Het artikel dat je linkt echter gaat over Cosplay ; dat is wel iets TOTAAL anders dan mascottes in een pretpark , maar dat terzijde. )