kan je in luxemburg lpg tanken

en ook bekend wat de prijs daar is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet niet of het nu nog zo is, maar vroeger mocht je met lpg in het buitenland vaak niet parkeer garage's parkeren. De tank zat vaak aan de andere kant van de weg, verweg bij de benzine tanks, je auto moest met de achterwielen tussen een soort van twee dwarliggende soort stoepbanden, zodat hij niet weg kon 'glijden'.
Alsof je met een bom rond reed :)

Het beste antwoord

Ja, zie voor meer informatie bijvoorbeeld de link hieronder, de huidige gemiddelde prijs ligt op € 0,522.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik kreeg naderhand nog interessante aanvullende informatie, namelijk:

n Luxemburg is LPG wel iets goedkoper dan in België maar in Luxemburg krijg je geen korting, daar zijn alle prijzen gelijk.

Daarom is het niet (altijd) interessant om in Luxemburg LPG te tanken, je kunt in België vaak veel goedkoper tanken.
Voor benzine en diesel is Luxemburg wel een aanrader.

Voor een voorbeeld van 10,6 korting op LPG zie de toegevoegde tweede link hieronder.

Bij de lokatie in het voorbeeld kost een liter LPG 47,8 cent, in Luxemburg 52,2 cent, een verschil van 4,4 cent per liter.
Trouwens België en Luxemburg wijzigen hun prijzen niet dagelijks, België wordt binnenkort weer goedkoper, normaal zit er zo'n 4 cent prijsverschil tussen deze 2 landen (nu 6 cent),

In het zuiden van België worden de kortingen minder en is Luxemburg weer goedkoper.

Dus LPG tanken in het noorden van België is goedkoper dan LPG tanken in Luxemburg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
super !! dat is net wat ik wilde weten !!
bedankt voor de info die ik niet kon vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan.

Andere antwoorden (1)

Hierboven heb je de prijzen kunnen lezen, in de link hieronder kun je precies zien waar je in Luxemburg LPG kunt tanken.

Toegevoegd na 2 uur:
Vergeet ook niet dat wanneer je in Luxemburg lpg tankt, dat je de daarbij behorende nippel hebt, anders kun je nog niet tanken. Voor Luxemburg heb je de Europa-nippel nodig (zie foto)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ook zeer nuttig.