Barbershop is in het Nederlands toch gewoon een normale kapsalon voor een knipbeurt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit je nog steeds vast in Denver?? Ja, hoor, gewoon de kapper...maar vraag even een prijsopgave vóór je laat knippen : ik heb een keer m'n haar laten doen in Houston, en ben me 7 staarten geschrokken van de prijs....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, nog steeds vast. Thanks voor de tip. Zit hier nog tot woensdag haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is ook een kapsalon die je bij de shoarmazaak kunt bestellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapsalon_%28gerecht%29
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die is te gek!! Heb je die wel is op?

Het beste antwoord

Barbershop is eigenlijk iets dat we amper gebruiken.
Het is namelijk een kapper waar je ook geschoren kan worden. En dan natuurlijk echt met het mes en niet met een apparaat. Natuurlijk zou je nog geschoren kunnen worden maar het komt amper nog voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens de Nederlandse taal is een barber een kapper. Dus denk ik ook dat een "Barbershop" een kapsalon zou kunnen zijn. Barber is echter een niet-hedendaags woord dat maar weinig gebruikt wordt. Een modernere term is dus kapper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gerda Barbershop Kapsalon- KappersElsenerstraat 29
7461DMRijssen

ja hoor ben er vorig jaar nog geweest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Barbershop is een speciale vorm van 'a capella' muziek. Bij Barbershop zingen wordt 4-stemmig gezongen zonder instrumentale begeleiding, In tegenstelling tot andere 'a capella' zang, wordt de song door alle partijen vrijwel volledig in tekst gezongen. Er wordt minder vaak met invulgeluiden gewerkt of instrumenten nagebootst. (ritmegeluiden e.d)

Barbershop Monique is een kapsalon.
Hier betekent barbershop gewoon kapperswinkel.

Barber is oorspronkelijk barbier, kapper.

Barber van de Pol = een Nederlands schrijfster, essayiste en vertaalster
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dat inderdaad de huidige praktijk, maar komt het van het vroegere "barbier". En een barbier scheerde baarden, knipte haren en deed ook 'aderlatingen'; omdat men meende dat dat goed was voor de gezondheid en andere klein-chirurgische ingrepen. In die zin is 'barber' dus nog wat traditioneler-eigen. Waarom worden er trouwens geen baarden meer geschoren in kapperswinkels? In Turkije bijvoorbeeld is dat nog volop praktijk en ik ken het ook van India.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Barbershop is een, over het algemeen, makkelijk in het gehoor liggende manier van close harmony singing. Waar je close harmony zou kunnen beschouwen als klassieke muziek, gemaakt met alleen de stem, a capella, dus zonder instrumentale begeleiding; is barbershop daar het populaire zusje van. Qua indeling echter, vallen beide soorten van zingen onder de lichte muziek waarbij barbershop als volkskunst beschouwd mag worden. In close harmonygroepen wordt namelijk zowel door beroeps- als amateurzangers gezongen; barbershoppers daarentegen zijn altijd amateurgroepen door wie echter soms een onwaarschijnlijk hoge kwaliteit wordt bereikt.
In Nederland zijn er 1770 (waarvan 1200 vrouwen) beoefenaars. Van huiskamer tot concertzaal, barbershop is overal te horen, in verschillende formaties van òf mannen òf vrouwen maar altijd vierstemmig, bestaande uit tenor, lead, bariton en bas.
(Bron: Wikipedia "Barbershop". Zie hier voor meer informatie)