Over 13 dagen ga ik naar Andalusië met het vliegtuig. Kan dat wel i.v.m de aswolk die boven in de lucht hangt?

Over 13 dagen ga ik naar Andalusië met het vliegtuig van de KLM. Weet iemand misschien of het kan dat onze vlucht wordt geannuleerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (8)

Het zou kunnen dat door de uitbarsting van de vulkaan in Ijsland je vlucht geannuleerd moet worden. Of dat werkelijk zo is kan niemand nu nog zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je het beste het nieuws op radio en tv in de gaten kunt houden.
De situatie in IJsland is nog steeds niet verbetert en vliegen nog steeds geen vliegtuigen van en naar Schiphol.
Je zou in de loop van de dagen (als de situatie in IJsland nog steeds het zelfde is) contact kunnen opnemen met Schiphol of met je reisorganisatie,die kunnen jou vast wel informatie kunnen geven over jou reis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het kan? Ja, natuurlijk zou dat kunnen.

Als de wolk nog niet verdwenen is of hij ligt op de vluchtroute, dan wordt er niet gevlogen.

Wat er op tv werd gezegd is om de dag van te voren contact op te nemen met de betreffende luchtvaartmaatschappij om duidelijkheid te vragen.

Bijna 2 weken van te voren is daar nog geen enkele zekerheid over te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien de aswolk nog steeds boven West-Europa hangt ziet het er inderdaad naar uit dat je vlucht gecanceld wordt. Zoals je waarschijnlijk wel al weet willen de luchtvaartautoriteiten geen veiligheidsrisico's nemen. Je kan echter wel met een sportvliegtuigje richting het zuiden trekken om daar je reis verder te zetten met een passagiersvliegtuig. Het vliegverbod geldt momenteel niet in Zuid-Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië.. dus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is per defenitie speculeren, klm kan ook nog failliet gaan in de tussentijd, of er kan een aanslag worden gepleed de dag ervoor waardoor schiphol een dagje dichtgaat. je kan de bus missen en daardoor je vliegtuig. er kan een stroomuitval zijn waardoor je wekker je niet bijtijds wekt. er kan een bugeroorlog beginnen in spanje waarna een negatief reisadvies volgt. de piloot kan op de bewuste morgen besluiten om toch maar bakker te worden waarna de vlucht word geannuleerd. even afwachten maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag het over 12 dagen nog eens, nu is er geen zinnig woord te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt er aan als het flink gaat regenen en waaien dan heb je mischien kans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk de vliegtuigen vliegen toch weer

fijne vakantie